مسئول عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج بقیةالله (عج) شیراز گفت: دشمن می‌داند که فروپاشی اخلاقی زنان، نزدیک‌ترین مسیر برای از بین بردن ارزش‌های جامعه ایرانی است.
کد خبر: ۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۸ 09 February 2015

به گزارش فارس از شیراز، سرگرد پاسدار مجید وامق بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: دولتمردان آمریکایی در شرایط فعلی تهدید سخت را در اولویت دوم خود قرار داده و با رویکرد جنگ نرم به‌عنوان بهترین مدل و شیوه مؤثر در رسیدن به اهداف خود، با ایجاد عملیات روانی، جنگ رسانه‌های، ناتوی فرهنگی، انقلاب مخملی و پروژه ایران‌هراسی به دنبال تکمیل پازل ایران‌ستیزانه خود هستند.

وی افزود: «مارک پالمر» یکی از استراتژیست‌های معروف آمریکایی است که از او به عنوان یکی از نوآوران سیاست خارجی ایالات‌ متحده نام می‌برند که در دولت‌های نیکسون، کارتر، ریگان و بوش در وزارت خارجه مشغول بوده است.

وامق خاطرنشان کرد: پالمر اکنون علاوه بر اینکه مدیر دپارتمان تحقیقاتی «مرکز سیاست خارجی سابان» در مؤسسه بروکینگز است، در «کمیته خطر جاری» نیز عضویت دارد که گزارشی با عنوان «ایران - آمریکا، رهیافت جدید» را به نگارش درآورده است.

وی ادامه داد: سیاست‌گذاران پنتاگون و سیا با سه راهبرد دکترین مهار، نبرد رسانه‌ای و ساماندهی نافرمانی مدنی اتحاد شوروی را به فروپاشی و شکست واداشتند.

وامق اضافه کرد: مارک پالمر نویسنده گزارش «ایران- آمریکا، رهیافت جدید» در استدلال خود با ایده تهاجم نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران نیز مخالفت و اعلام کرده ایران به لحاظ وسعت سرزمینی، کمیت جمعیت، کیفیت نیروی انسانی، امکانات نظامی، منابع طبیعی سرشار و موقعیت جغرافیایی ممتاز در منطقه خاورمیانه و هارتلند نظام بین‌الملل به قدرتی کم‌نظیر تبدیل‌شده که دیگر نمی‌توان با یورش نظامی و جنگ سخت آن را سرنگون کرد.

مسئول آموزش عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه مقاومت بسیج بقیه‌الله (عج) شیراز تصریح کرد: به تجویز پالمر، تنها راه سرنگون‌سازی نظام جمهوری اسلامی پیگیری مکانیسم‌های جنگ نرم و استفاده از تکنیک‌های عملیات روانی تبلیغاتی با استفاده از سه تاکتیک دکترین، مهار، نبرد رسانه‌ای و ساماندهی و پشتیبانی از نافرمانی مدنی است.

وامق بیان کرد: پالمر همچنین با منتفی دانستن هرگونه گفتگو و مذاکره مستقیم با مقامات ایرانی بیان می‌کند گفتگو فقط حکومت ایران را تقویت و محکم می‌کند و باید از طریق انزوا و تقویت مخالفان داخل و خارج حکومت در جهت تغییر این رژیم تلاش کرد.

وی سپس ابراز داشت: بدون شک یکی از ابزارهای دشمن در راستای جنگ نرم فرهنگی علیه ایران ماهواره است که در راستای موضوعات سیاسی، فرهنگی، اعتقادی، سازمان‌دهی شده و در راستای جنگ نرم فرهنگی شبکه‌هایی طراحی‌شده که بنیاد خانواده‌های ایرانی را مورد هدف قرار داده است.

به گفته وی، شبکه‌های ماهواره‌ای با پخش فیلم‌ها و سریالهای محرک و غیراخلاقی قبح روابط نامشروع بین زن شوهردار با مرد غریبه و بالعکس را از بین برداشته و به‌گونه‌ای وانمود می‌کنند که در این زمانه این روابط نه‌تنها بد نیست، بلکه ایجاد تنوع روحی و روانی نیز می‌شود.

وامق افزود: در این شبکه‌ها با متن‌های احساسی و عاطفی، احساسات و عواطف مخاطبین را نشانه می‌روند و بیشترین هدف آن‌ها قشر زنان جامعه است، چراکه سلامت جامعه درگرو عنصری بنام زن در دو نقش همسری و مادری بوده و دشمن در اتاق فکر به این نتیجه رسیده است که اگر بخواهد جامعه ایران را ازلحاظ اعتقادی پوک و فشل کند تا این عنصر (زن) در سلامت اخلاقی به سر می‌برد میسر نیست و لذا فروپاشی اخلاقی را در افراد جامعه به‌ویژه زنان در دستور کار خود قرار داده است.

مسئول آموزش عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه مقاومت بسیج بقیه‌الله (عج) شیراز یادآور شد: سالانه 13 هزار فیلم سکس و مستهجن در ایلات متحده آمریکا ساخته شده و از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شود و در حال حاضر 80 ماهواره بر فراز ایران مشغول فعالیت هستند که از این تعداد، 32 ماهواره مربوط به رژیم صهیونیستی بوده و باهدف جنگ نرم طراحی و سازمان‌دهی شده است.

وی سپس ادامه داد: مجموعه دستاوردهای مادی و معنوی بشر در طول تاریخ را فرهنگ می‌‏نامند و تبادل فرهنگی ملت‏ها نیز که در طول تاریخ در بستری طبیعی ادامه داشته برای تازه ماندن معارف و حیات فرهنگی بشر امری ضروری است و جامعه‏‌ انسانی را در مسیر سعادت واقعی به‌پیش می‏برد.

وامق عنوان کرد: اما آنچه امروزه مشکل‌‏ساز شده «تهاجم فرهنگی» یا غلبه‏ یک فرهنگ بر سایر فرهنگ‏‌هاست که نمونه‏ بارز آن روند رو به گسترش تسلط فرهنگ غرب بر سایر فرهنگ‏ها (به ویژه فرهنگ اسلامی) در 100 سال اخیر است.

وی بابیان این‌که تفاوت عمده‏ تهاجم فرهنگی با تبادل فرهنگی در این است که در تهاجم برای فرهنگ مورد هجوم امکان انتخاب وجود ندارد، اظهار داشت: جلوه‏‌های تهاجم فرهنگی را می‏‌توان به دو دسته‏ بیرونی و درونی تقسیم کرد که نمودهای بیرونی آن شامل مواردی مانند تلاش برای دین‏‌زدایی، ایجاد روحیه‏ خودباختگی فرهنگی، ترویج افکار و اندیشه‏های غربی و ... و جلوه‌های درونی نیز مواردی از قبیل عقب‏ماندگی علمی و صنعتی، فقر اقتصادی، غفلت کارگزاران فرهنگی و ... را در بر می‌گیرد.

مسئول آموزش عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه مقاومت بسیج بقیه‌الله (عج) شیراز خاطرنشان کرد: پدیدۀ انقلاب اسلامی در سال 1357 یک پیام اصیل و اساسی برای جهانیان داشت و آن پیام این بود که تئوری سکولاریسم را درهم شکست و نقش عملی دین در سیاست و جامعه باعث شد تفکر جدایی دین از سیاست را در قرن حاضر محکوم به فنا کند.

به گفته وی، ذات انقلاب اسلامی زیباترین، محکم‌ترین، مهیاترین و عالی‌ترین انقلاب و شکل حکومت است و اگر مشکلی هست از داعیه‌داران فرهنگ و پرچم‌داران آن است.

وامق اضافه کرد: هجوم دشمن از یک طرف، سهل‌انگاری و کم‌کاری و غفلت عهده‌داران فرهنگ اسلامی نیز از طرف دیگر، موجب شد تا کشور در برخی از مسائل فرهنگی عقب بماند.

وی متذکر شد: همۀ مردم در رشد فرهنگ کشور خود مسئولیت دارند؛ لکن عهده‌داران ویژۀ آن اول حوزویان، دوم دانشگاهیان، سوم مسئولان و چهارم همه مردم هستند. حال اینکه چرا عهده‌داران فرهنگ نتوانسته‌اند رسالت فرهنگی را به‌خوبی انجام دهند؛ غیر از عوامل خارجی، عوامل داخلی از قبیل دنیاپرستی، هوا و هوس، عدم ایمان راسخ به خدا و آخرت، فریب جاذبه‌های دنیا خوردن و تنبلی نیز دخالت بسیار داشته است.

مسئول آموزش عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه مقاومت بسیج بقیه‌الله (عج) شیراز بیان کرد: راه چاره جهت بهبود فرهنگ جامعه و مقابله با این پدیده شوم فرهنگی حرکت جهادی و اصلاحی برای ترویج فرهنگ اسلامی است.

دشمن‌شناسی و شناخت طرح‌ها، برنامه‌ها و شیوه‌های اعمال دشمنی آنان با جمهوری اسلامی، تمرکز بیش‌ازپیش بر ضرورت بصیرت و افزایش آن در سطوح مختلف به‌ویژه خواص و افراد تأثیرگذار و بازشناسی ابعاد مؤلفه‌های تأثیرگذار بر قدرت نرم جمهوری اسلامی راهکارهایی بود که وامق برای مقابله با اقدامات دشمن مورد اشاره قرارداد.

وی همچنین گفت: تمرکز بیش‌ازپیش بر روحیه خودباوری و مبارزه با عوامل زمینه‌ساز خودباختگی به‌ویژه درزمینهٔ توانایی‌های سیاسی فرهنگی ملت ایران در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی در عرصه کارآمدی دین برای اداره جامعه، نقش الهام‌بخش انقلاب اسلامی برای دیگر جوامع و توانایی ملت ایران در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان نیز از ضرورت‌های این مقابله و مواجهه است.

برخورداری از طرح و برنامه برای مقابله با توطئه دشمنان و فراتر از آن به دست گرفتن ابتکار عمل و تهاجم به طرح‌ها و نقشه‌های آنان و لزوم بازشناسی نمادهای ملی دینی و تأکید بر توجه عمومی به این نمادها دیگر مواردی بود که وی در تقویت جبهه خودی ضروری برشمرد.

وامق ادامه داد: افزایش امید به پیشرفت و تعالی در جامعه در این راستا بسیار مهم است و بالا بردن ظرفیت مسئولیت‌پذیری مسئولان و مراکز و نهادهای مسئولیتی در کشور نقش مهمی در این رویارویی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار