پروژه ساماندهي محله"اسلام آباد"شهر گرگان و "بدلجه" شهر گنبد كاووس به مرحله نهايي دريافت جايزه ملي كيفيت با عنوان "جستار كيفيت در تجربه هاي بازآفريني شهري" راه يافتند.
کد خبر: ۳۸۸۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 04 March 2017
پروژه ساماندهي محله"اسلام آباد"شهر گرگان و  "بدلجه" شهر گنبد كاووس به مرحله نهايي دريافت جايزه ملي كيفيت با عنوان "جستار كيفيت در تجربه هاي بازآفريني شهري" راه يافتند.

مهندس"رقيه منوچهر" رئيس اداره عمران و بهسازي شهري اداره كل دراين باره توضيح داد: جايزه ملي كيفيت به عنوان اولین جریان فرهنگی در حوزه بازآفرینی شهری پس از بررسي و ارزيابي بهترين تجربه‌های بهسازی و نوسازی شهری كشور به بهترين آن اعطا مي شود.

منوچهر گفت: محله اسلام آباد از سكونتگاههاي غير رسمي شهر گرگان با مساحت حدود 35 هكتار و محله بدلجه از سكونتگاههاي غيررسمي شهر گنبد با مساحت حدود 10 هكتار است كه پروژه ساماندهي آن در جهت ساماندهي و افزايش كيفيت زندگي اين محلات توسط شهرداري  گرگان و گنبد صورت گرفته كه مي توان به اقداماتي از قبيل احداث پارک و محل اجتماع محله ای، اصلاح معابر اصلی، بهسازی کانال جمع آوری آبهای سطحی، نصب سطل های جمع آوری زباله، پاکسازی حاشیه حریم رودخانه از زباله، پاکسازی و اصلاح مسیر خروجی فاضلاب، اصلاح و ایمن سازی و فضای سبز حریم رودخانه به عنوان بخشي از اقداماتي نام برد كه تاكنون در آن انجام شده است.

منوچهر، رویداد "جستار کیفیت در تجربه های بازآفرینی شهری" را نيز رویدادي دانست كه با هدف نهادینه کردن مفهوم کیفیت در حیات مطلوب شهری، ایجاد چرخش در زاویه نگاه به بافت‌های تاریخی، فرسوده، سکونتگاههای غیررسمی ‌و حاشیه‌ای شهرها و ترویج نگرش مثبت‌اندیشانه نسبت به دارایی‌ها و منابع این محدوده‌ها به طور سالانه از سوي شركت عمران و بهسازي شهري ايران برنامه ريزي و به اجرا گذاشته مي شود.

وي ادامه داد: توجه به نقاط قوت و فرصت‌های محله‌هاي هدف، افزایش حساسیت جامعه نسبت به کیفیت‌های مغفول مانده این محله‌ها و کمک به نهادهای ذیربط جهت شناسایی بهتر توان‌های این محدوده‌ها در حوزه‌های کالبدی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی و برنامه‌ریزی برای استفاده از این توان‌ها از ديگر اهداف برگزاري اين رويداد مي باشد.

شهر گرگان داراي 255 هكتار و شهر گنبد داراي 100 هكتار سكونتگاه غير رسمي مصوب مي باشد كه به روز رساني اين محدوده ها در اين شهرها در حال انجام مي باشد.         

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار