کد خبر: ۳۸۸۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 04 March 2017
همایش مدیران 3 دوره تحصیلی در سالن کسب و کار شهرستان آق قلا برگزار گردید.

همایش مدیران 3 دوره تحصیلی مدارس آق قلا با حضور قدرت اله نظری" مدیر آموزش و پرورش"، اونق " معاون آموزشی و پژوهشی"، قربانی " معاون پرورشی و تربیت بدنی" ،مدیران مدارس،سرگروه های آموزشی،مدیران پژوهشسرا،دارالقرآن،مرکز مشاوره در سالن کسب و کار شهرستان آق قلا برگزار گردید.

در این همایش نظری در ابتدای جلسه به تشریح نقش و مقام زن در جامعه اسلامی پرداخت.

در ادامه نظری بیان نمود: اهمیت دوره ابتدایی در جهت رشد و شکوفایی استعداد دانش آموزان تا این اندازه اهمیت دارد که در تعریف نظام جدید آموزشی به دوره «اساس» نام گرفته است. به دلیل این اهمیت و نقشی که معلمان و مدیران این مقطع تحصیلی در رشد تربیتی و آموزشی دانش آموزان به عهده دارند تا دوره‌های تحصیلی آینده شکل بگیرد؛ لازم است کارکردهای مهم این دوره از نگاه فعالیت آموزشی و پرورشی شناخته شود تا جایگاه فعالیت مدیران و معلمان مجال بررسی پیدا کند.

وی افزود: از جمله کارکردهای مهم این مقطع تحصیلی می‌توان به امور زیر اشاره کرد: رشد ارزش‌ها: دوره کودکی به واسطه روح مستعد و آماده فراگیر برای آموختن، زمینه ای را ایجاد می‌کند که هر فعالیتی مانند نقشی بر سنگ ماندگار باقی بماند. تحویل گرفتن روح‌های مستعد دانش آموزان در مدارس ابتدایی این فرصت طلایی را به معلمان و مدیران این مدارس می‌دهد تا بهترین بهره را برای ظهور و تجلی ارزش‌ها در کودکان بگیرند.

مدیر آموزش و پرورش تصریح کرد:با توجه به ایام باقی مانده سال تحصیلی تا شروع امتحانات ، اگر برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه ای داشته باشیم مطمئنا شاهد ارتقاء کیفی آموزش خواهیم بود .وی اظهار داشت: مدیران محترم و معاونین آنان بایستی با آماده سازی فضای مدرسه  و اطلاع رسانی به دانش آموزان ، آنان را نسبت به نزدیکی ایام امتحانات آگاه نمایند .

وی همچنین با ارائه آمار به تشریح موقعیت آموزشی اداره آموزش و پرورش آق قلا در استان و کشور و مقایسه با میانگین استان پرداخت و خواستار ارائه تمهیدات جهت حفظ وضعیت موجود و رفع کاستی ها و تقویت نقاط قوت گردید .نظری خاطر نشان کرد: ارتباط و  همکاری بیشتر مدیران و دانش آموزان با مشاوران مدارس را در امتحانات و به ویژه ایام هدایت تحصیلی خواستار شد .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار