نشست خبری قائم مقام ستاد استقبال از بهار با چاشنی زلزله برگزارشد
قائم مقام ستاد استقبال از بهار شهرداری مشهد گفت: بوستان چهل ‌بازه تا ماه مبارک رمضان به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۴۰۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷ 08 April 2017
به گزارش  تابناک رضوی، خلیل‌الله کاظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره اقدامات استقبال از بهار در شهر مشهد افزود : برنامه‌های استقبال از بهار 96 شهرداری مشهد از 25 اسفند سال گذشته تا 13 فروردین ماه 96 به اجرا درآمده  و در این مدت حدود 7 میلیون و 529 هزار زائر به شهر مشهد وارد شده‌اند.
قائم مقام ستاد استقبال از بهار 96 شهرداری مشهد  افزود : از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان به رفع نازیبایی‌های سطح شهر و کندن 3850 پوستر، جمع‌آوری 40 تن خاک و نخاله، رفع 30 هزار و 813 مورد سدمعبر، جمع‌آوری 29 متکدی و کودک خیابانی و... اشاره کرد.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد در باره افتتاح بوستان چهل‌بازه بیان کرد: تا قبل از ماه مبارک رمضان و در اعیاد رجبیه و شعبانیه بوستان چهل‌بازه به بهره‌برداری می‌شود.
 وی بیان کرد: در مدت برگزاری طرح استقبال از بهار امسال 15 اکیپ برای جلوگیری از چادرخوابی در سطح شهر فعال بود که از این طریق هزار و 250 مورد به داخل بوستان‌های و کمپ‌ها هدایت شدند.
کاظمی درباره طرح «اسباب خوشحالی» خاطر نشان کرد : طرح «اسباب خوشحالی» برای کمک به نیازمندان در طرح استقبال از بهار برگزار شد که در این راستا 18 هزار و 880 قلم کالا به نیازمندان اهدا شد.
.کاظمی تصریح کرد: در بازه زمانی حضور زائران در شهر مشهد بالغ بر 39 هزار تن زباله جمع‌آوری شد که 30 اسفندماه با تولید 3049 تن زباله بیشترین میزان پسماند جمع‌آوری شده است.
وی افزود : میزان آسفالت توزیع شده در مناطق مشهد نیز 120 هزار تن اعلام شده  و با توجه به حضور این حجم از زائران در شهر مشهد تناژ زباله این شهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.8 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی درباره زیباسازی معابر شهری نیزافزود: به منظور ارتقای زیبایی بصری معابر شهری نیز 12 هزار و 340 بوته گل، 4545 مترمربع گل پیازی و لاله کاشته و 640 المان گل و 11 هزار 440 گلدان گل نیز نصب شد.
قائم مقام ستاد استقبال از بهار 96 شهرداری مشهد گفت: با مشارکت بخش خصوصی 14 المان گل نیز نصب شده  و در اقدامی دیگر 160 المان فرهنگی در مناطق مختلف مشهد نصب شد که این المان‌ها از نظر اعتبار و تعداد المان‌ها نسبت به سال‌های گذشته تغییری نکرده است.
کاظمی خاطر نشان کرد: حضور مردان نقره‌ای در 10 نقطه از شهر و اجرای نورپردازی سه‌بعدی تا 22 فروردین ماه در ساختمان شهرداری، بوستان ملت و کوهسنگی اجرا از دیگر اقدامات طرح استقبال از بهار است.
قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد به اقدامات حوزه اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: در این حوزه 210 هزار ویژه‌نامه اطلاع‌رسانی فرهنگی و گردشگری توزیع شده است.
کاظمی  افزود : 2 پایگاه راهنمای زائر ثابت و 7 پایگاه سیار در سطح شهر فعال بودند که در بازه زمانی حضور زائران به 134 هزار زائر خدمت‌رسانی کردند.
وی گفت : ایجاد 4 ایستگاه استقبال از زائران و خدمت‌رسانی به 581 هزار و 882 زائر در این ایستگاه‌ها، برگزاری 100 تور مشهدگردی برای 2563 زائر نیز از دیگر اقدامات است.
قائم مقام ستاد استقبال از بهار 96 شهرداری مشهد افزود: در حوزه اسکان زائران نیز دو مرکز موقت، 7 مرکز سرپوشیده و 11 مرکز اسکان اضطراری فعال شد که 65 هزار نفر در آن اسکان پیدا کردند.
کاظمی گفت: در مدت بازه 25 اسفندماه سال گذشته تا 13 فروردین ماه 96 نیز بالغ بر 175 هزار خودرو  در پارکینگ‌های سطح شهر پارک کردند و یک میلیون و 297 هزار خودرو نیز به محدوده طرح ترافیک مشهد وارد شدند.
وی تصریح کرد: همچنین در فروشگاه‌های شهرما شهرداری مشهد نیز یک میلیون و 72 هزار کیلو میوه طرح تنظیم بازار توزیع شده است.
قائم مقام ستاد استقبال از بهار 96 شهرداری مشهد در باره هزینه‌های طرح استقبال از بهار گفت: برای طرح استقبال از
 بهار 96  شهرداری مشهد در همه حوزه‌ها 7 میلیارد و 900 میلیون تومان هزینه شد.
وی درباره  بارندگی اخیر در شهر مشهد گفت: طی 48 ساعت گذشته، 42.6 میلیمتر در شهر مشهد بارندگی داشتیم که خوشبختانه مشکل خاصی در مشهد رخ نداد.
کاظمی در باره زلزله 6 ریشتری ا مشهد که پیش از برگزاری نشست خبری بوقوع پیوست، نیز بیان کرد: مدیریت بحران در شهرها به عهده شهرداری‌ها نیست و طبق قانون به عهده فرمانداری‌ها است اما در حوزه شهرداری‌ها، ایستگاه‌های آتش‌نشانی را مقاوم‌سازی می‌کنیم.
وی گفت : همچنین اکیپ‌های ویژه‌ای در سازمان آتش‌نشانی با حداکثر امکانات به حالت آماده‌باش هستند،زیرا مدیریت بحران در شهرها به عهده شهرداری‌ها نیست و طبق قانون به عهده فرمانداری‌ها است اما در حوزه شهرداری‌ها، ایستگاه‌های آتش‌نشانی را مقاوم‌سازی می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار