مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: با اعزام یک گروه موسیقی به اتریش، برنامه های تبادل فرهنگی شیراز با دیگر کشورها آغاز شد.مریدی عنوان کرد: استان فارس می تواند پایلوت همه رویدادهای مهم فرهنگی باشد و برای همه کشور نسخه فرهنگی بپیچد.
کد خبر: ۴۱۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 31 May 2015

تابناک فارس:بهزاد مریدی که سال گذشته وعده اعزام گروه های فرهنگی و هنری استان به دیگر کشورها را داده بود،از آغاز این سفرها خبر داد و گفت: در نخستین اقدام، گروه موسیقی همنوازان ایران که از گروه های برتر جشنواره بین المللی موسیقی فجر سال گذشته است به اتریش اعزام شد و به اجرای برنامه در این کشور فرهنگی اروپا پرداخت.

وی در گام بعدی از اعزام گروهی از هنرمندان به کشور هند خبر داد و افزود: بر اساس تصمیمات شورای سیاست گذاری گروهی نیز به کشور کویت اعزام می شوند، که البته اینها در فروردین و اردیبهشت آغاز شده و در ادامه سال به مرور اعزام ها انجام می گیرد.

بنیاد رودکی متولی مناسبی برای هفته فرهنگی فارس در برج آزادی معرفی نکرد

این مقام فرهنگی درباره عدم برگزاری هفته فرهنگی فارس در برج آزادی که به دعوت بنیاد رودکی قرار بود اردیبهشت ماه امسال برگزار شود، توضیح داد: ما در این برنامه مشارکتی نداشتیم، بنیاد رودکی فردی را اعلام کرده بودند که متولی کار باشد، اما با مجموعه ارشاد فارس قراردادی منعقد نکرده بودند. بنیاد رودکی متولی مناسبی برای هفته فرهنگی فارس در برج آزادی معرفی نکرد.

مریدی افزود: متاسفانه برنامه ریزی دقیق و شایسته ای در این باره انجام نگرفت که به لحاظ زمان بندی و نوع برنامه ها مناسب نبود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که کار یا باید انجام نگیرد یا اگر قرار است کاری صورت گیرد باید تمام قد انجام شود.

مریدی تاکید کرد: روز فارس را باید شوراهای سیاست گذاری فرهنگی و هنری برگزار کنند. معتقدم حتی اگر فردی مانند مدیرکل ارشاد بخواهد این برنامه ها را به تنهایی برگزار کند با موفقیت همراه نیست.

وقتی برنامه ای به نام فارس هست باید تمام شاخص های استان لحاظ شود

وی ادامه داد: وقتی برنامه ای به نام فارس هست باید با کیفیت همراه باشد و تمام شاخص های فارس لحاظ شود و نخبگان فارس به همکاری دعوت شوند.

مریدی از برگزاری توانمند هفته فارس در تهران در سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به برگزاری موفق روز استان فارس در هشتمین روز نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و استقبالی که از این رویداد سراسر فرهنگی شد به زودی این اقدام استمرار می یابد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی از در پیش بودن جشنواره فرهنگ اقوام در استان فارس خبر داد و افزود: در سالی که قرار داریم افزون بر اینکه نمایشگاه استانی کتاب با شکوه برگزار خواهد شد، آبانماه همزمان با این نمایشگاه امکانی فراهم می شود تا جشنواره فرهنگ اقوام در شیراز برگزار شود.

وی، ادامه داد: با توجه به خرده فرهنگ ها و هویت قومی، دهه به دهه میزبان جشنواره فرهنگ اقوام خواهیم بود.

فارس می تواند پایلوت همه رویدادهای مهم فرهنگی باشد

مریدی عنوان کرد: استان فارس می تواند پایلوت همه رویدادهای مهم فرهنگی باشد و برای همه کشور نسخه فرهنگی بپیچد. چراکه شاخص های برجسته حوزه فرهنگ و هنر و سرمایه های اجتماعی و موزاییک اقوامی که در استان فارس وجود دارد، می تواند این استان را به پایلوت کشور در حوزه فرهنگ و هنر تبدیل کند. فارس می تواند برای همه کشور استراتژی فرهنگی تدوین کرده و نسخه فرهنگی ببیچد.

وی افزود: فارس در همه حوزه های فرهنگ، باید توسط تصمیم سازان کلان مورد مشورت قرار گیرد و هر حرکتی که در حوزه فرهنگ دنبال شود بدون شک میعادگاه آن فارس خواهد بود.

مدیرکل ارشاد فارس با یادآوری برگزاری نمایشگاه کتاب فارس در آبانماه، در خصوص برنامه های این نمایشگاه گفت: امسال با ناشران برای ترویج نهضت کتابخوانی هم قسم شده ایم.

وی با انتقاد از جلوگیری از تصمیم سازی استان ها در نمایشگاه های استانی گفت: این امر که نتوانیم حتی در کوچکترین امور نمایشگاه استان خودمان تصمیم بگیریم از ریشه اشتباه است.

مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
سلام اقای مریدی چرا از گروه های ناشنوایان برای اعزام به خارج از کشور استفاده نمیکنید اخه کار اونا هم خوبه یعنی عالیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار