مديركل تامين اجتماعي فارس همزمان با هفته تامین اجتماعی؛ تعداد افراد تحت حمایت بیمه تامین اجتماعی در استان را دو میلیون و 63 هزارنفر اعلام و از کاهش ضریب پشتیبانی (نسبت ورودی به خروجی) این سازمان در استان خبرداد.
کد خبر: ۴۵۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 11 July 2017

تابناک فارس به نقل از افسانه :عبدالکریم نباتي در نشست خبری روز گذشته در خصوص كاهش ضريب پشتيباني سازمان تامين اجتماعي گفت: در سالهاي ابتداي فعاليت اين سازمان، ضريب پشتیبانی بيمهشدگان، يك به 16 بود، به اين معنا كه به ازاي هر 16 نفر كه بيمه ميشدند، يك نفر بازنشسته ميشد؛ اما اكنون با توجه به افزایش تعداد بیمه شده ها؛ به ازای هر 6 نفر یک نفر بازنشسته می شود.
نباتی همچنین تعداد مستمری بگیران این سازمان را 9 هزار و200 نفر اعلام کرد که خدمات مستمری بگیران تنها در خردادماه سال جاری با افزایش 4درصدی به 170 میلیارد تومان رسیده است.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه50 هزارکارگر ساختمانی در استان فارس تحت پوشش بیمه هستند؛ تصریح کرد: این در حالی است که نزدیک به 200 هزار نفر در استان کارت مهارت فنی دارند و اینکه چه تعداد براساس این مهارت فعالیت داشته باشند مشخص نیست. نباتی از اعلام سهمیه جدید بیمه کارگران ساختمانی خبرداد و افزود: طی یکسال گذشته به دلیل اینکه منابع مالی تامین نشده، ثبت نامی تحت عنوان بیمه کارگری در استان نشده است.

وی براساس جمعیت فعلی استان افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی را 5/42 درصد بیان کرد که این تعداد در کل کشور به 42 میلیون نفر می رسد. نباتی ادامه داد: براساس قانون جدید افرادی که به سن بازنشستگیِ60 سال رسیده باشند و سابقه بیمه آنها زیر 10 سال باشد؛ می توانند کسری بیمه را یکجا پرداخت کرده و مستمری دریافت کنند.

*بخشودگی 50 میلیارد تومانی جرائم کارفرمایان

نباتی در خصوص طرح سازمان بیمه تامین اجتماعی برای رفع موانع تولید و بخشودگی کارفرمایان گفت: در سطح استان فارس 73 هزار کارفرمای فعال داریم؛ که برای رفع موانع تولید و بخشودگی آنها از اسفند تا اردیبهشت 96 طرحی ارائه شد و در نهایت تعداد 19 هزار و 500پرونده مورد بررسی قرار گرفته شامل بخشودگی شد؛ با این حساب 50 میلیارد تومان از جرائم بیمه ای کارفرمایان بخشیده شد. مدیر کل تامین اجتماعی فارس همچنین از کاهش مدت زمان برقراری بیمه بیکاری خبر داد و افزود: در حالی که متوسط دریافت بیمه بیکاری در کشور 21 روز است، اما در استان فارس با کاهشی که داشته هرفردی که بیکار می شود طی 9روز بیمه آن برقرار می شود.

وی مطالبات اداره کل تامین اجتماعی تا شهریورسال 95 در بخش خصوصی و دولتی را 520 میلیارد تومان اعلام کرد که عمده آن مربوط به دوشرکت آزمایش و آی تی آی است. نباتی در خصوص بیمه زنان گفت: خانم هایی که در سن 42 سالگی هستند؛ اگر 20 سال سابقه کار داشته باشند می توانند درخواست بازنشستگی بدهندو همچنین تسهیلات جدید جهت پوشش زنان خانه  دار و ایرانیان ساکن خارج کشور توسط بیمه تامین اجتماعی در حال انجام است.وی با اشاره به تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی در قِبال مستمری بگیران پرداختی ها را 334 میلیارد تومان در سال 95 اعلام کرد که این رقم در تعهدات بلند مدت در همین زمان؛ یکهزار و 617 میلیارد تومان به ازای هر 101 هزار نفر است.

وی یادآور شد که میزان مراجعه های حضوری به شعب سازمان برای پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه در استان 243 هزار نفر بوده است که امروز به بیش از 300هزار مراجعه غیر حضوری رسیده است و از این رو منجر به صرفه جویی 180 میلیون تومان در سال بابت هزینه های چاپ شده است.

*بدهی بیمه تامین اجتماعی به علوم پزشکی 230میلیارد تومان است

مدیر درمان تامین اجتماعی فارس، میزان پرداختی تامین اجتماعی به مراکز دانشگاهی را تا پایان شهریور سال 95 اعلام کرد که بیش از 32 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شده است و مجموع بدهی بیمه تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی شیراز 230 میلیارد تومان بیان کرد؛ همچنین بدهی بیمه به داروخانه ها هم طی هفته گذشته تا دی ماه 95 پرداخت شده است. دکتر امیری در خصوص مطالبات پزشک خانواده از تامین اجتماعی گفت: در فروردین و اردیبهشت 96 مطالبات پزشک خانواده پرداخت شده و به دلیل نصب نرم افزار محاسبه دستمزد پزشکان؛ این پرداختی 70 درصد بوده است و در مجموع کل پرداختی های سال 95 در استان فارس یکهزار و140 میلیارد تومان بوده است.

به گفته مدیر درمان تامین اجتماعی فارس، به طور کلی سازمان تامین اجتماعی 130 هزار میلیاردتومان از دولت مطالبه دارد که در اقدامات برنامه ششم توسعه دولت موظف شده این مطالبات را در طول 5سال بپردازد.

*حذف دفترچه بیمه در مراکز ملکی تامین اجتماعی

مدیر درمان تامین اجتماعی فارس از حذف کامل دفترچه بیمه تامین اجتماعی تا پایان سال96 در سازمان و مراکز طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی خبر داد و گفت: به دلیل ارزش ریالی دفترچه ها و عدم نظارت بر این سیستم، حذف دفترچه ها از تیرماه 95 استارت زده شد و در حال حاضر در کلیه مراکز تامین اجتماعی استان نیازی به دفترچه نیست؛ مگر در مواردی که نیاز به آزمایش و دارویی باشد که به بیرون از مراکز تامین اجتماعی ارجاع داده شود.

اميري با بيان اينكه طي 4 سال گذشته شاهد رخدادهاي خوبي در حوزه تامين اجتماعي بودهايم، گفت: از بدو فعاليت سازمان تامين اجتماعي تا 4 سال قبل 14 درمانگاه در سراسر فارس ايجاد شده بود و طي اين 4 سال 4 درمانگاه جديد در شهرهاي داراب، نورآباد، سپيدان و لار، احداث شد. وی گفت: تامین اجتماعی تا4 سال قبل در حوزه آيتي بسيار عقبماندگي داشت و امروز در زمينه آيتي، يكي از ادارههاي پيشرو محسوب ميشود، چنانچه طي اين سالها با بهسازي و نوسازي مراكز اورژانس ملكي و آمبولانسهاي اين مراكز مد نظر قرار گرفت و وضع كيفي آنها ارتقاء داده شد. اميري با اشاره به اقدامات عمراني و توسعهاي انجام شده در سالهاي اخير در تنها بيمارستان ملكي تامين اجتماعي استان فارس در شيراز، گفت: به زودي 2 بخش از بخشهاي بهسازي و نوسازي شده بيمارستان شهيد بهشتي شيراز، افتتاح خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار