کد خبر: ۴۶۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴ 16 July 2017
سهم سود طرح سهام عدالت از مجموع سود مصوب تقسیم شده در مجامع عمومی شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت که تا کنون جلسات مجامع عمومی آن شرکتها تشکیل و برگزار شده، به مبلغ 17 هزار میلیارد ریال رسیده است.

سهم سود طرح سهام عدالت از مجموع سود مصوب تقسیم شده در مجامع عمومی شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت که تا کنون جلسات مجامع عمومی آن شرکتها تشکیل و برگزار شده، به مبلغ 17 هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش ایرنا، تیر ماه هر سال فصل برگزاری مجامع عمومی شرکت ها به شمار می رود تا صورت های مالی مربوط به سال قبل خود را در حضور سهامداران بررسی و سود تقسیم کنند.

از میان شرکت های مختلفی که بخشی از سهام آنها در اختیار طرح سهام عدالت قرار دارد، برخی شرکت ها تاکنون مجامع عمومی خود را برگزار و سود نهایی خود را مشخص کرده اند که بر اساس اعلام سازمان خصوصی سازی تاکنون به رقم 17 هزار میلیارد ریال رسیده است و به تناسب برگزاری مجامع شرکت های دیگر این مبلغ افزایش می یابد.

این میزان سود متعلق به مشمولان سهام عدالت است و این شرکت ها مطابق قانون تجارت هشت ماه فرصت دارند تا سود تقسیم شده خود را توزیع کنند و سازمان خصوصی سازی نیز موظف است این سود توزیع شده را به حساب مشمولین سهام عدالت واریز کند.

پرداخت این سود که به گفته مسئولان سازمان خصوصی سازی در نیمه دوم امسال انجام می شود، نیازمند وارد کردن شماره شبای حساب بانکی مشمولان سهام عدالت در سامانه آن به نشانی www.samanese.ir است.

بر اساس آمار، استان سمنان با 372 هزار و 978 نفر و استان تهران با 5 میلیون و 643 هزار و 243 نفر به ترتیب کمترین و بیشترین مشمولان سهام عدالت را در میان استان های کشور دارند.

طرح توزیع سهام عدالت در کشور از سال 85 تاکنون اجرایی شده و بر اساس قانون تاکنون بیش از 49 میلیون نفر به عنوان مشمولان و دریافت کنندگان نهایی سهام عدالت در کشور شناخته شده‌اند که حدود 2 میلیون نفر از این تعداد تاکنون فوت شده اند.

بنابراین مشمولان سهام عدالت در قید حیات 47 میلیون و 210 هزار و 658 نفر از این افراد باید شماره شبای اختصاصی حساب خود را در سامانه یاد شده وارد کنند؛ مشمولانی که به سن قانونی 18 سال برای افتتاح یا داشتن حساب نرسیده اند نیز از این قاعده مستثنی نیستند و قیم قانونی آنان باید نسبت به افتتاح حساب به نام شخص اقدام کند.

در مجموع تعداد مشمولان کشور در 13 استان شامل سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، یزد، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، قم، چهار محال و بختیاری، قزوین، زنجان، مرکزی و اردبیل کمتر از یک میلیون نفر است.

همچنین در چهار استان شامل تهران ، خراسان رضوی، فارس و خوزستان تعداد مشمولان سهام عدالت بیش از سه میلیون نفر برآورد می شود که البته آمار استان البرز به استان تهران اضافه شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار