استاندار خوزستان در برنامه تلویزیونی برایند:
مقرر شد صندوق کارآفرینی امید 300 میلیارد تومان و استانداری نیز صدمیلیارد تسهیلات ارزان قیمت به حوزه های گردشگری ، شرکت های دانش بنیان اختصاص یابد
کد خبر: ۴۹۴۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 15 September 2017
دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در برنامه زنده برآیند که بر روی آنتن شبکه استانی خوزستان پخش شد؛ در خصوص واحدهای صنعتی تعطیل شده در استان گفت : این مشکل خاص خوزستان نیست، بسیاری از واحدهای صنعتی در استان های دیگر هم وضعیت نامناسبی دارند . 

جذب اعتبار 330 میلیارد تومانی جهت بازگشت واحدهای صنعتی
وي ادامه داد: ۳۳۰میلیارد تومان اعتبارات جهت بازگشت واحدهای صنعتی جذب شده است. قرار بود یارانه تولید از سوی دولت پرداخت شد. بهره بالای ۱۸درصد تسهیلات برای واحدهای صنعتی بسیار سنگین است. سود بالای بانکی بسیاری از صاحبان بنگاه های زود بازده و کوچک را از دریافت آن منصرف کرد .

 استاندار خوزستان با بيان اينكه در سال جاری هم اعتبارات مناسبی اختصاص یافته است گفت: ۱۰۰میلیارد تومان نیز تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان رهبری جهت ارائه تسهیلات منعقد شده است .

 شریعتی افزود: اعتبارات فنی و اعتباری مناسبی نیز برای واحدهای صنعتی کوچک  مشکل دار نیز  در نظر گرفته شده است . این اعتبارات به واحدهای تولیدی تخصیص داده می شود که تولید آنان نیاز بازار است .

اختصاص ۱۰۰میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به بنگاه های کوچک و زود بازده
دکتر شریعتی به صندوق كارآفريني اميد اشاره كرد و بيان داشت: مقرر شد صندوق کارآفرینی امید  300 میلیارد تومان و استانداری نیز صدمیلیارد تسهیلات ارزان قیمت به حوزه های گردشگری ، شرکت های دانش بنیان اختصاص یابد . با بانک های ملی و سپه نیز وارد مذاکره شدیم که تسهیلات با بهره ۶درصد در اختیار بنگاه های کوچک و زود بازده قرار دهند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در صنایع کوچک و متوسط در دولت های نهم و دهم آنچنان باید و شاید مطالعات لازم جهت راه اندازی انجام نشده است. اما برای رهایی از این وضعیت مشاورین در حال ارزیابی هستند که کدام یک از بنگاه های زود بازده ارزش افزوده بیشتری دارد تا به چرخه تولید بازگردند.

شريعتي بيان كرد: احداث شهرک های انرژی نیز در دستور کار قرار گرفته است . وزیر نفت قول دادند مواد اولیه لازم در اختیار واحدهای صنعتی در این شهرک قرار دهند.

سپرده گذاران آرمان نگران بازگشت اصل سپرده خود نباشند
 شریعتی در خصوص مشکل بازگشت سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری آرمان و آخرین وضعیت آن گفت: آنچه تاکنون در این خصوص به مردم گفته شده است عین واقعیت بوده است . بین موسسه آرمان (وحدت) و موسسه ملل توافق شده است. در چندماه گذشته موسسات مالی غیرمجاز طبق دستور هیات دولت پلمپ شده است . یازده سال در این مساله درگیر بوده اند . حجم رایزنی ها و ملاقات ها که اینجانب برای حل مساله داشتم هیچ استانداری نداشته است .

وي با بيان اينكه اصل سپرده مردم قابل برگشت است ادامه داد:  به احتمال زیاد سود آن نیز قابل پرداخت است اما نرخ سود آن مشخص نیست. این اظهارات مورد تایید رییس بانک مرکزی ایران و معاون ایشان قرار گرفته است.

شريعتي گفت: وظیفه خود می دانم دغدغه های هم استانی های مردم را تا حصول نتیجه دنبال کنم تا سپرده گذاران عزیز به اصل سپرده خود برسند.

مرکز مبارزه با سرطان در استان راه اندازی خواهد شد
 استاندار خوزستان در خصوص نواقص  طرح نظام سلامت در استان خوزستان گفت : طرح نظام سلامت یک طرح ملی است .مسئولان استانی در اعتبارات آن نقشی ندارند . طرح تحول نظام سلامت یک گام به جلو بوده است . کاهش هزینه از جیب مردم از ثمرات ایم طرح بوده است، خدمات خیلی خوبی به مردم ارائه شده است .

وي افزود: بیمارستان گلستان اهواز از استانداردهای لازم و بروز برخوردار نیست .در هنگام ساخت بیمارستان گلستان هنوز پیشرفت های پزشکی در این سطح نبوده است و بتدریج  بروز شده است.

شريعتي گفت: در بیمارستان امام اهواز وضعیت مناسب تری دارد . بیمارستان شهید بقایی دو افتتاح شده است.  

شريعتي همچنين به راه اندازي بیمارستان رامهرمز، دشت آزادگان و مسجدسلیمان اشاره كرد و بيان داشت:  طبق تفاهم با ستاد اجرایی فرمان امام مرکز مبارزه با سرطان در استان راه اندازی خواهد شد. قرار است در شورای اقتصاد بیمارستان دوهزار تخت خوابی در اهواز تصویب و احداث شود.

 وي افزود: بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز مطابق استانداردهای ملی تا پایان سال احداث خواهد شد. در شهرهای آبادان و خرمشهر وضعیت مناسب تری برقرار است. 

استاندار خوزستان اظهار كرد: قرار است بیمارستان نیمه تمام فولاد خوزستان به بیمارستان تخصصی بیماران تنفسی تبدیل خواهد شد.

اجرای طرح آبرسانی غدیر در حال راه اندازی است
 استاندار خوزستان در برنامه زنده برآيند در خصوص مشکلات زیست محیطی استان خوزستان گفت : این آمار که دوهزار نفر بر اثر بیماری انگلی فوت کردند آمار درستی نیست. در این زمینه آمار استان خوزستان با دیگر استان ها تفاوت چندانی ندارد.

وي افزود: آب و فاضلاب استان مشکل باکتری ندارد، اما اين به آن معنا نيست كه آب  شرب سالم وجود دارد، بهداشت هم آزمایشات خود را دارد.

 شريعتي يادآور شد: من به آقای رییس جمهور گفنم که مشکل آب و فاضلاب را حل کنید .

اجرای کامل طرح آبرسانی غدیر در حال راه اندازی است
 اين مقام عالي استان ادامه داد: پانزده کیلومتر از خط دوم در قالب طرح آبرسانی غدیر نیز در حال اجراست . این به ارتقای کیفیت آب در شهرهای جنوبی کمک می کند. همچنین ۴۰۶میلیون یورو اعتبار جهت تامین آب شهرهای شمالی تخصیص داده شده است. 

 شريعتي به در حال اجرا بودن پروژه تامین آب جنوب شرق استان اشاره كرد و گفت: مطالعات جدید صورت گرفته است.تامین آب آن از دو سد مدنظر قرار گرفته است.

در دوره مدیریت اینجانب بالای هزار میلیارد تومان برای مقابله با ریزگردها اعتبارات به تصویب هیات دولت رسید

شریعتی بيان كرد : در کشور یازده میلیارد متر مکعب برای حق تالاب ها مصوبه‌داریم.

 وي افزود: دخالت های بشری مسائل زیست محیطی استان به خصوص تالاب ها را تحت تاثیر قرار دادن است.

 استاندار خوزستان با اشاره به اينكه ماهیگیری در تالاب هورالعظیم در فصولی از سال صورت می گیرد گفت: باید نقاط قوت و ضعف باهم گفته شود. حق آبه تالاب شادگان ترزیق شده است قسمتی از زهاب نیشکر نیز به تالاب وارد میشود. در حد بضاعت و توان حق آبه تالاب ها اختصاص داده شده است.

 استاندار خوزستان در برنامه برآيند به معضل ریزگردها اشاره كرد و گفت: معضل ريزگردها از قبل از دولت یازدهم بوجود آمده است.

 وي افزود: در روز قدس در زمان مدیریت استاندار سابق شاهد ریزگرد بودیم ، در آن زمان اعتبارات مناسبی اختصاص یافت.

شريعتي اضافه كرد: در دوره مدیریت اینجانب بالای هزار میلیارد تومان برای مقابله با ریزگردها اعتبارات به تصویب هیات دولت رسید. در بحث پیشگیری با ریزگردها ۶هزار هکتار نهال کاری صورت گرفته است. برای نهال کاری در سطح زیر کشت به میزان ۴۲هزار هکتار در کانون فوق بحرانی ریزگردها  اعتبارات لازم به دستگاه های متولی اختصاص یافته است.

 وي اظهار اميدواري كرد: انشالله امسال ۴۲هزار هکتاری نهال کاری در کانون های بحرانی ریزگردها به پایان برسد. البته سعی براین است بیست هزار هکتار دیگر در کانون های دیگر بحرانی ریزگردها اضافه شود.برای فرودگاه اهواز دو دستگاه پیش بینی ریزگردها خریداری شده است.

 وي افزود: اداره کل هواشناسی استان خوزستان مجهز به دو دستگاه رادار برای پیش بینی ریزگردها خواهد شد.

اراده بانک ملی بر واگذاری گروه‌ ملی است
استاندار خوزستان در خصوص مشکل کارگران گروه ملی صنعتی ایران و دیگر کارگران شرکت های نظیر نیشکر کارون و هفت تپه  گفت :از همان ابتدا بانک ملی تمایل به تحویل گرفتن گروه ملی نبودند. مقرر شد ۱۵۰میلیارد تومان در اختیار بانک ملی قرار گیرد که تاکنون یک سوم آن تامین شده است.جلساتی متعددی با مسئولان بانک ملی در مرکز برگزار شده است.

شريعتي در پايان گفت: جلساتی متعددی با مسئولان بانک ملی در مرکز برگزار شده است.اراده بانک ملی بر واگذاری گروه‌ ملی است. اما این شرکت باید به اهل آن واگذار شود تا با قوت به تولید ادامه دهد، آگهی مزایده آن در حال برگزاری است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار