نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت نمی‌تواند تنها از طریق سیستم دولتی شغل ایجاد کند، گفت: یکی از راه‌هایی ایجاد شغل در کشور که بسیار مفید خواهد بود، وجود شرکت‌های دانش‌بنیان است.
کد خبر: ۴۹۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷ 17 September 2017
به گزارش تابناک خوزستان، همایون یوسفی در نشستی که در پارک علم و فناوری خوزستان برگزار شد، با اشاره به مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در استان، اظهارکرد: بازار فروش اغلب محصولات دانش‌بنیان در استان خوزستان وجود دارد و باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا دستگاه‌ها نیازهای خود را از شرکت‌های داخلی تأمین کنند.

 وی ادامه داد: پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان بحث روز جامعه ما هستند. کشور باید به شرکت‌های دانش‌بنیان توجه ویژه‌ای داشته باشد و سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در این زمینه انجام دهد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت نمی‌تواند تنها از طریق سیستم دولتی شغل ایجاد کند. یکی از راه‌هایی که به ایجاد شغل در کشور بسیار کمک می‌کند و در بحث سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز برای ما بسیار مفید است، وجود شرکت‌های دانش‌بنیان است که می‌تواند به کشور برای حرکت در مسیر شکوفایی و پیشبرد علم کمک کند.

یوسفی تاکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه مناسب را برای استفاده از نیروی جوان جامعه فراهم می‌کنند. با توجه به جمعیت جوان کشور، یکی از راه‌های استفاده از این نیروی جوان درگیر کردن آن‌ها در فعالیت‌های علمی است. از طرفی کسی که به دنبال کارهای علمی، پژوهشی می‌رود نباید درگیر مسائل اقتصادی باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی افزود: فکر و ذکر این افراد باید درگیر کار علمی باشد. متأسفانه مشکلات اساسی که در حوزه اقتصاد کشور وجود دارد بر تمام زمینه‌ها تأثیر گذاشته و نمی‌توانیم تمرکز لازم را داشته باشیم. حل شدن بحث‌های کلان اقتصادی کشور در برخی زمینه‌ها شاید کار ما نباشد بلکه خود دولت باید در این زمینه لایحه‌ای به مجلس ارائه دهد و کار را دنبال کند.

وی با بیان اینکه بازار فروش اغلب محصولات دانش‌بنیان در استان وجود دارد، افزود: خوزستان جزو استان‌های استثنایی کشور است. در خوزستان صنایع مختلفی از جمله حفاری، نفت، پتروشیمی و فولاد فعالیت می‌کنند و دستگاه‌های استان حتی اغلب بیش از توان تولید شما به محصولات نیاز دارند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اغلب دستگاه‌های اجرایی در استان ترجیح می‌دهند نیازهای خود را از خارج از استان و حتی خارج از کشور تهیه کنند که این مسأله کار شما را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. شاید کاری که استانداری و مجمع نمایندگان می‌توانند انجام دهند، این باشد که با دستگاه‌ها صحبت کنند و شرایطی را فراهم کنند تا دستگاه‌ها نیازهای خود را از استان تأمین کنند.

یوسفی تصریح کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی نیز شاید بتوانیم شرکت‌های دانش‌بنیان را به گونه‌ای ساماندهی کنیم و با شرکت‌هایی مانند ملی حفاری گفتگوهایی داشته باشیم که پروژه‌های پژوهشی خود را اعلام کنند و شرکت‌های پارک علم و فناوری استان نیز پروژه‌هایی را که قادر به انجام آن‌ها هستند انتخاب کنند.

وی درباره مشکلات مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: قوانین مالیاتی کشور ما ایرادات بسیاری دارند. این قوانین با واقعیات اقتصادی ما متناسب نیستند. باید یک بازنگری اساسی در این قوانین داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار