مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر با اشاره به آمادگی کشاورزان شهرستان برای کشت پاییزه، گفت: این کشت از ابتدای آبان‌ماه آغاز می‌شود و مشکلی در بحث تأمین آب وجود ندارد.
کد خبر: ۵۰۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲ 14 October 2017
به گزارش ایسنا_ منطقه خوزستان، محمد مطرودی اظهار کرد: سطح زیر کشت گندم در خرمشهر برای کشت پاییزه حدود 7 هزار هکتار، جو یک هزار هکتار و کلزا حدود 700 هکتار در نظر گرفته شده است. 
  
وی افزود: در زمینه تأمین آب کشت پاییزه، با توجه به این که اراضی خرمشهر در حوضه رودخانه کارون قرار دارند، مشکلی نیست و هماهنگی‌های لازم با سازمان آب و برق خوزستان انجام گرفته تا آب به موقع رهاسازی شود. 

مطرودی تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام گرفته در بحث خرید و تهیه نهاده‌های موردنیاز کشاورزان نیز ورود کرده‌ایم و قراردادهای خرید کود، بذر و سایر اقلام موردنیاز کشاورزان شهرستان منعقد شده است تا در کشت پاییزه امسال مشکلی وجود نداشته باشد. 
  
وی با بیان این‌که به کشاورزان توصیه می‌کنیم که کشت زودرس داشته باشند، عنوان کرد: کشت پاییزه شهرستان از ابتدای آبان‌ماه آغاز می‌شود و تا اواخر آذرماه به طول می‌انجامد اما توصیه می‌کنیم که کشاورزان زودتر کشت خود را انجام دهند. 
  
مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر خاطرنشان کرد: طبق صحبت‌های انجام‌شده با سازمان آب انتظار داریم اگر امسال بارندگی مناسبی رخ ندهد، آب بیشتری در مسیر رهاسازی کند تا کشاورزان در زمینه کشت‌های پاییزه با مشکل روبرو نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار