شهر باستانی و مذهبی شوش با وجود 2 اثر ثبت جهانی برای معاملات ارزی گردشگران خارجی صرافی ندارد.
کد خبر: ۵۰۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 14 October 2017
به گزارش ایرنا_ منطقه خوزستان، رئیس شورای اسلامی شهر شوش  گفت:ایجاد صرافی در این شهر تاریخی و مذهبی که در تمام ایام سال میزبان گردشگران خارجی است ضروری است.
کریم میاحی با اشاره به سفر بیش از 15 هزار گردشگر خارجی از 50 کشور جهان به شوش در طول سال افزود:به دلیل نبود صرافی در شوش این گردشگران برای تبدیل ارز به ریال و سایر معاملات ارزی با مشکل مواجه می شوند.
وی ضمن اعلام آمادگی شورای اسلامی و اتاق اصناف شوش برای راه اندازی واحد صرافی در این شهرستان بیان داشت:تردد جمع کثیری از زائران کربلا از مسیر شوش به سمت مرز چذابه در ایام اربعین حسینی نیز ضرورت ایجاد صرافی در این شهرستان را دو چندان کرده چرا که بسیاری از زائران کربلا برای تهیه ارز ناچار به سفر به اهواز و سایر شهرهای استان خوزستان می شوند.
تنها صرافی شمال خوزستان بهمن ماه پارسال در دزفول گشایش یافت.
از ابتدای امسال تاکنون بیش از هفت هزار گردشگر خارجی به شوش و چغازنبیل در هفت تپه سفر کردند.
حرم حضرت دانیال (ع) و دعبل خزاعی ، قلعه تاریخی شوش ، موزه ، زیگورات چغازنبیل ، شهر شاهی ،شهر صنعتگران ، آپادانا و ظرفیت های طبیعی چون سه رودخانه شاوور ، دز و کرخه از جمله جاذبه های گردشگری شوش در شمال خوزستان می باشند.
بیش از یکصد محوطه تاریخی در شهرستان شوش وجود دارد.
شوش از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت ایلام و پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بود.
زیگورات چغازنبیل که نخستین اثر باستانی ایران است که به ثبت جهانی رسیده در فاصله 40 کیلومتری جنوب شرقی شوش و 20 کیلومتری هفت تپه در شمال خوزستان واقع است.
این سازه در سال 1979 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت.
قلعه شوش که به قلعه فرانسوی ها نیز شهرت دارد از دیگر جاذبه های گردشگری این شهرستان است که در سال 1897 میلادی روی بلندترین نقطه شهر شوش بنا شده است.
محوطه باستانی شوش به عنوان هجدهمین اثر جمهوری اسلامی ایران در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.
شهر شوش در 100 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار