معاون توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: اگر موتور صادرات غیر نفتی به حرکت درآید، مشکلات در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغال حل می‌شوند.
کد خبر: ۵۱۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 21 October 2017
به گزارش تابناک خوزستان، یونس حسین نژادیان صادرات استان خوزستان را معادل یک چهارم کل کشور عنوان کرد و گفت: توجه به زیرساخت های استان می تواند این میزان از صادارات را بیش از پیش افزایش دهد.

وی افزود: صادرکنندگان باید با ارزیابی و برنامه ریزی دقیق نیاز روز را شناسایی و در بازارهای جدید نفوذ کنند و علاوه بر این حفظ بازارهای موجود نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این مقام مسئول در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با تاکید بر اینکه صادارات غیرنفتی می تواند مشکلات زیادی را در کشور حل کند، ادامه داد: از جمله این مشکلات موضوع اشتغال است که اگر موتور صادرات غیر نفتی به حرکت درآید و موانع موجود در این مسیر برداشته شود به واسطه آن می توان شاهد ایجاد فرصت های جدید شغلی در استان باشیم.

حسین نژادیان یادآور شد: روان سازی صادرات نیاز به زیرساخت های کاربردی دارد و در این خصوص می توان به عدم حضور صندوق ضمانت صادرات در استان اشاره کرد که در صورت فعالیت این صندوق در خوزستان، صادرات از مبادی استان به کشورهای همسایه به ویژه عراق افزایش خواهد یافت.

معاون توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان  همچنین خاطرنشان کرد: انتظار داریم مساله شمال خوزستان و بحث صادرات به کشور روسیه از سوی مسئولان کشوری حل شود تا بتوانیم با در اختیار داشتن مرز هوایی به صادرات محصولات شمال استان بپردازیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار