در آستانه برداشت برنج از شالیزارهای استان خوزستان ، در آئینی با حضور عباس علی آبادی عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ، 2 کارخانه شالی خشک کن روز شنبه در اهواز به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۵۱۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷ 22 October 2017
مهدی صیاحی مدیرکل تعاون روستایی خوزستان در آئین بهره برداری از این طرح ها گفت: برای ساخت و نصب تجهیزات این 2 کارخانه 9.4 میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و سهم آورده متقاضیان هزینه شده است.

وی بیان داشت: ظرفیت اسمی هر کارخانه شالی خشک کن 24 تن و اشتغال زایی آنان 15نفر می باشد.

برداشت برنج از شالیزارهای استان خوزستان به صورت پراکنده از چند روز شروع شده و به زودی برداشت این محصول به صورت گسترده در غرب استان آغاز خواهد شد.

علی آبادی عضو هیات مدیره سازمان تعاون روستایی ایران در آئین بهره برداری از 2 کارخانه گفت:کشاورزی فراترین منبع ارتزاق و روزی مردم هستند از این رو نباید در زمینه کشاورزی هیچ یک از توانمندی ها را از نادیده بگیریم تا بتوانیم در همه زمینه ها به خودکفایی برسیم.

وی راه اندازی صنایع تکمیلی و فراوری را گامی مهم در افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی بیان کرد و افزود: معتقدم وظیفه تعاون روستایی و شبکه این است که باید محصول خود را از مزرعه تا سفره دنبال کند و کشاورز باید از تولید تا بسته بندی محصول و توزیع منتفع شود.

این عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اضافه کرد: این که محصول استان خوزستان به شمال برود و آنجا بسته بندی شود باعث ناراحتی و ضرر است و باید برنج هر شرکت با برند خودش و در بسته بندی خاص خودش توزیع شود تا شاهد ارزش افزوده مناسب در این بخش باشیم.

علی آبادی گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که در زمینه کشت شالی در خوزستان وجود دارد انتظار می رود که از سال آینده شاهد توسعه شالی کوبی ها در استان باشیم و این مرکز شالی خشک کنی به جای 24 تن ،ظرفیت 240 تنی داشته باشد و کامیونهای متعددی مشغول بارگیری برنج برای توزیع در بازار باشند.

علی آبادی گفت: خوشبختانه الگوهای کشت فراوانی در خوزستان وجود دارد اما باید به این سمت حرکت کنیم که صنایع تکمیلی الگوهای کشت را راه اندازی کنیم.

به گفته وی با بهره برداری کامل از طرح 550 هزار هکتاری ، بیش از 6 میلیون تن افزایش تولید را در استان شاهد خواهیم بود.

بنا به این گزارش برداشت برنج از سطح بیش از 50هزار هکتار از اراضی استان خوزستان به تازگی شروع شده است.

باغملک ، دزفول ، شوش ، شوشتر ، خرمشهر و دشت آزادگان مهمترین کانون های کشت برنج از نوع عنبربو هستند.

استان خوزستان با تولید سالانه 14.5میلیون تن محصولات باغی و زراعی ، رتبه نخست تولیدات محصولات کشاورزی در کشور را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار