رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خبرداد:
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از اجرای طرح مرحله‌ای نظارت بر مواد غذایی پر مصرف و فروش و عرضه تخم مرغ به صورت کیلویی در فروشگاه‌ها خبر داد و گفت: عرضه و فروش تخم مرغ در فروشگاه‌ها باید به صورت کیلویی باشد.
کد خبر: ۵۵۲۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ 15 January 2018

سید نورالله حسن زاده با اشاره به جلسه‌ای که به منظور تشدید نظارت، بازرسی و تنظیم بازار اقلام مواد غذایی با حضور تعدادی از روسای اتحادیه‌های صنفی برگزار شد، اظهار کرد: همه فروشندگان تخم مرغ شامل عمده و خرده فروشی می‌بایست نسبت به عرضه تخم‌مرغ به صورت وزنی و کیلویی به مردم و مصرف کنندگان اقدام کنند.

وی با بیان این‌که اجرای طرح ویژه نظارت بر مواد غذایی در سطح استان از نیمه دوم دی ماه سال جاری آغاز شده است، افزود: کلیه واحدهای صنفی ملزم به رعایت درصد سود واقعی در نظر گرفته شده برای اقلام مورد عرضه در واحدهای صنفی خود خواهند بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ضمن تاکید بر ارتقای سطح معیشتی مردم و کنترل قیمت‌ها در بازار عنوان کرد: اجرای طرح ویژه نظارتی و گشت‌های مشترک بازرسی، نظارت بر اقلام اساسی از جمله مرغ و تخم مرغ، گوشت قرمز، برنج از اقدامات انجام گرفته در بحث کنترل بازار است.

حسن زاده ادامه داد: برگزاری نمایشگاه در ایام پایانی سال و نیز طرح‌های نظارتی ویژه پایان سال که شامل نظارت بر مواد غذایی، قصابی‌ها، رستوران‌ها، پایانه‌های مسافر بری، مراکز اقامتی و سیاحتی، دفاتر هواپیمایی‌ها و نانوایی‌ها و غیره می‌شود از جمله اقداماتی به منظور کنترل و تنظیم بازار است.

وی عنوان کرد: در بخش نظارت بر کالا مقرر شده تا پایان سال هیچ گونه افزایش قیمتی در بخش کالا و خدمات وجود نداشته باشد. همچنین به منظور تنظیم بازار برنج و گوشت قرمز، این اقلام از طریق بخش خصوصی به بازار تزریق شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خاطرنشان کرد: در زمینه فروش تخم مرغ نیز به منظور جلوگیری از اجحاف در حق مشتری و عرضه کننده مقرر شده تا از این پس به صورت کیلویی به فروش برسد و انتظار داریم اتحادیه‌ها نیز به طور دقیق و شفاف در این زمینه اطلاع رسانی داشته باشند و شهروندان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده تخلف، آن را به ستاد خبری 124 اطلاع دهند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار