دانش آموزان خوزستانی در طول تحصیل 2 سال کمتر از سایر دانش آموزان درس می‌خوانند
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سال گذشته به دلیل شرایط آب و هوایی ١٨ روز تعطیلی اجباری در مدارس خوزستان داشتیم بنابراین وقتی محاسبه می‌کنیم شاهد این هستیم که در طول ١٢سال، فرزند ما دوسال کمتر درس می‌خواند.
کد خبر: ۵۷۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶ 28 February 2018

محمد تقی زاده با ابراز نگرانی به تعطیلی های مکرر در سال تحصیلی به دلیل شرایط اقلیمی جدید و پدیده ریزگردها اظهار کرد: در جلسات متعددی این آمار را بازگو کرده ایم که دانش آموزان خوزستانی در طول ۱۲ سال دوران تحصیل، دوسال کمتر از سایر دانش آموزان در استان های کشور درس می‌خوانند چراکه شرایط جغرافیایی استان خوزستان به شکلی است که سال تحصیلی ۲۰ روز کمتر از سایر استان های کشور است و با توجه به شرایط اقلیمی جدیدی که پدید آمده مرتبا به دلیل گردوغبار مجبور به تعطیل کردن مدارس هستیم.

وی گفت: سال گذشته به دلیل شرایط آب و هوایی ١٨ روز تعطیلی داشتیم و امسال تا کنون ١٢ روز تعطیلی داریم بنابراین وقتی محاسبه می‌کنیم شاهد این هستیم که در طول ١٢سال، فرزند ما دوسال کمتر درس می‌خواند، لذا لازم است یک نگاه ملی نسبت به این مسئله شکل بگیرد تا بتوانیم دانش آموزان خوزستانی را از این شرایط نجات بدهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: یک میلیون دانش آموز در خوزستان مشغول به تحصیل هستند و در واقع یک دهم از دانش آموزان کل کشور در استان خوزستان وجود دارند در حالی که خوزستان همواره در طول تاریخ تاثیرگذار بر کشور بوده است بنابراین باید در سطح ملی به فکر این دانش اموزان باشیم تا حق این فرزندان ضایع نشود.

وی به تبعات منفی تعطیلات اجباری اشاره کرد و گفت: دو سال کمتر درس خواندن معنایش این است که دانش اموزان خوزستانی دو سال از لحاظ علم عقب تر از سایر دانش آموزان هستند و پیامدهای منفی زیادی از جمله پایین آمدن آمار قبولی در کنکور و همچنین آزمون های استخدام و اشتغال در بر خواهد داشت، لذا ما از همه فضاهایی که می شود این مسئله را در سطح ملی بیان کنیم استفاده خواهیم کرد تا مسئولان در مرکز ، امکانات ویژه ای برای دانش آموزان خوزستانی در نظر بگیرند.

وی با اشاره به معضل ریزگردها گفت: اگر فقط یک روز ریزگرد را در سطح استان داشته باشیم و قرار باشد یک ماسک با حداقل قیمت یعنی هزار تومان تهیه کنیم این هزینه ای یک میلیارد تومانی میطلبد که از توان ما خارج است و می طلبد که مسئولان هم اندیشی لازم را برای حل این مشکل داشته باشند.

وی به عدم کارآمد بودن طرح های پیشنهادی از قبیل تعطیلات زمستانه اشاره کرد و گفت: بهترین شرایط برای خوزستان با توجه به تابستان های طاقت فرسا، همین زمستان است چراکه تحصیل در فصل گرما در استان خوزستان قطعا نیاز به فراهم کردن امکانات سخت افزاری مانند وسایل سرمایشی دارد که این امکان برای آموزش و پرورش خوزستان به صورت مطلوب وجود ندارد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار