فرماندار آبادان:
فرماندار آبادان بر ضرورت فراهم سازی زیر ساخت های لازم برای توسعه گردشگری در این شهر توسط منطقه آزاد اروند تاکید کرد.
کد خبر: ۵۸۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸ 25 March 2018

عزیزاله شهبازی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت ترافیکی، پارکینگ ها و خدمات شهری در محل فرمانداری آبادان ضمن اشاره به بخشنامه جدیدی که از تهران به جهت فراهم سازی امکانات اسکان و پذیرایی از میهمانان نوروزی توسط فرمانداران آبادان و خرمشهر و منطقه آزاد اروند ارسال شده است، گفت: جلسات مختلفی را با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص تامین و عرضه مایحتاج و امکانات مورد نیاز اعم از کالا، پوشاک و غیره برای ایام نوروز برگزار و اقداماتی نیز در این باره انجام شد.

وی با بیان اینکه بهار خوزستان بهار معروفی است و از نقاط مختلف کشور به اینجا می آیند، افزود: متاسفانه زیرساختهای کافی و لازم برای کسانی که به آبادان و خرمشهر می آیند فراهم نیست و لذا منطقه آزاد اروند برای سال آینده کار سنگینی دارد و باید در زمینه تعریض معابر، احداث پارکینگ ها، تابلوهای راهنمای اماکن و جهت ها و غیره، شهرداریهای آبادان و خرمشهر کمک کند.

شهبازی اظهار کرد: با توجه به حجم بالای زباله های تولیدی در آبادان، ماشین های مورد نیاز حمل زباله در اختیار شهرداری وجود ندارد ضمن آنکه زباله ها کماکان به شکل قدیمی در زیر خاک دفن می شود و لذا منطقه آزاد اروند باید متعاقب فعالیتهایی که در خصوص گیت ها انجام داده، در حوزه دفع پسماند به شکل صنعتی با دعوت از بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی ورود کند.

فرماندار آبادان از فراهم سازی امکانات با توجه به جمعیت رو به افزایش ورودی به آبادان در سالهای آتی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد و گفت: باید بابت فشارهای موجود بر مردم عذرخواهی شود.

شهبازی با بیان آنکه خیابانها و معابر کشش لازم را ندارند، افزود: به شهرداری و سازمان آتش نشانی در مورد مقاوم سازی برخی فضاهای قدیمی موجود در شهر که بالای ۷۰ تا ۸۰ سال از عمرشان می گذرد و الزام صاحبان پاساژها و ساختمانهای بلند مرتبه به سیستم اطفای حریق، پل های اضطراری و بالابر تاکید کرده ایم و انتظار می رود تا سازمان منطقه آزاد اروند در این باره به شهرداری کمک کنند.

وی با اشاره به تعریض مسیر میدان الفی به سمت محل سازمان منطقه آزاد از روشن نبودن روشنایی بلوار این مسیر و مسئولیت منطقه آزاد در این مسیر ابراز گلایه کرد و اظهار داشت: اکنون که دوره انتقال ماموریتها و مسئولیت ها را از دولت به سمت سازمان منطقه آزاد اروند داریم انتظار می رود تا این سازمان امکانات متناسب با نیاز مردم را فراهم کند به هر حال ماموریت منطقه آزاد اروند در حوزه اجتماعی در قانون مناطق آزاد به طور صریح و روشن آمده و لذا این سازمان به عنوان مسئول حاکمیتی منطقه (شهرهای آبادان و خرمشهر) بایستی به موضوعات و مسائل مختلف ورود پیدا کند، به طور حتم فرمانداری و سایر ارگانها در کنار آنان هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جلسات مشترک مختلف در سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد و تصریح کرد: از سوی استاندار خوزستان، فرمانداران آبادان و خرمشهر به عنوان روسای شورای تامین به منطقه آزاد اروند معرفی شده اند.

فرماندار آبادان گفت: سازمان منطقه آزاد اروند باید بر اساس اختیارات قانونی تعریف شده برایشان، چارچوب ها ی لازم را مهیا و مدل خود برای شهرهای آبادان و خرمشهر را طراحی کند.

شهبازی با یادآوری اینکه اداره شهر با مدیریت شهری منطقه آزاد اروند است، افزود: در قانون چیزی تحت عنوان «شهر فروشی» نداریم و لذا نمی توان هر معبر، خیابان و یا کوچه ای را به طور سلیقه ای و بدون هماهنگی و دریافت نظر اداره اماکن و شهرداری اقدام به خرید و فروششان کرد.

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی و اداره اماکن با دستور دادستان گردش کاری را تعیین می کنند و اجرائیات شهرداری نیز ماموریت نظارت بر حسن اجرای آن را دارد، بر همین اساس شهرداری وظیفه دارد تا با هرگونه اقدام غیر قانونی به شکل جدی برخورد کند ضمن آنکه ضابطان قضائی در صورت مشاهده هرگونه اقدام غیر قانونی آن را به مقامات به مسئول اعلام می کنند.

شهبازی تصریح کرد: انتظار مردم در برخورد با موضوعات و موارد غیرقانونی، برخورد با متخلفان بر اساس قانون و شیوه های مترتب با آن است که این کار نیز به طور قطع انجام می شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار