مشاور فناوری اطلاعات استاندار خوزستان :
مشاور فناوری اطلاعات استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ در اهواز گفت: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه‌ریزی‌های کلان استانی باید به صورت ویژه دیده شود. این بخش قادر است تا بخشی از چالش‌های استان را پاسخگو باشد و می تواند بخشی از بحث اشتغال در استان را به خود اختصاص دهد.
کد خبر: ۵۹۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ 27 April 2018

طیبه اسماعیلی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ در اهواز اظهار کرد: رویداد الکامپ استان خوزستان بزرگترین رویداد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که سالانه با مدیریت نظام صنفی رایانه ای استان خوزستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محل برگزاری این رویداد، افزود: رویداد الکامپ استان خوزستان در محل دایمی نمایشگاه بین المللی اهواز برگزار می‌شود و در آن تلاش می‌کنیم تا پتانسیل استان را در حوزه فناوری اطللاعات و ارتباطات به نمایش بگذاریم.

مشاور فناوری اطلاعات استاندار خوزستان تصریح کرد: نمایشگاه امسال در چند شاخه برگزار می شود. یکی از شاخه های نمایشگاه بخش دولت الکترونیک است که مخصوص شرکت ها و موسساتی است که خدمات الکترونیک را ارائه می‌دهند. با توجه به اهمیت این موضوع، غرفه دولت را در یکی از سالن های نمایشگاهی برپا خواهیم کرد تا در آن بخش‌هایی از توانایی‌های دولت الکترونیک به نمایش گذاشته شود.

اسماعیلی بیان کرد: با توجه به اینکه در استان برنامه‌ریزی‌هایی در حوزه اشتغال صورت گرفته است، بستر اشتغالزایی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم شده است و ما به این دلیل با توجه به رشد استان در این زمینه یک بخش از نمایشگاه را به حوزه استارتآپ ها و کسب و کارهای نوپا اختصاص داده‌ایم.

وی با اشاره به رویداد الکامپ استارز که بخش جنبی نمایشگاه الکامپ استان است، گفت: ما در نظر داریم پیوندی میان افراد کارآفرین و کسانی که ایده‌های خلاقانه دارند و سرمایه گذارانی که می‌توانند آن‌ها را حمایت کنند، به وجود آید تا شاهد آن باشیم که محصولات این افراد امکان تجاری سازی شدن پیدا کند.

مشاور فناوری اطلاعات استاندار خوزستان ادامه داد: ما باید از تیم‌هایی که ایده های خلاقانه دارند و کارآفرین هستند حمایت کنیم تا آن ها بتوانند مکانی برای فعالیت داشته باشند. باید در کل استان از پتانسیل هایی که در این زمینه وجود دارد، استفاده کنیم تا آن ها بتوانند در عرصه بازار کار خود خلاقانه وارد شوند.

اسماعیلی با اشاره به دستاوردهایی که نمایشگاه الکامپ می تواند برای استان خوزستان داشته باشد، گفت: یکی از مهمترین دستاوردهایی که این نمایشگاه برای نهاد حاکمیتی استان دارد آن است که مسولان و تصمیم گیران استان پتانسیل‌های خوزستان را در این زمینه باور کنند و در برنامه‌ریزی‌هایی که در سطح استان انجام می‌دهند، بخشی را به حوزه فناوری اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه‌ریزی‌های کلان استانی باید به صورت ویژه دیده شود، تصریح کرد: این بخش قادر است تا بخشی از چالش‌های استان را پاسخگو باشد و می‌تواند بخشی از بحث اشتغال در استان را به خود اختصاص دهد.

مشاور فناوری اطلاعات استاندار خوزستان ادامه داد: باید هرچه بهتر بتوانیم اکوسیستم کارآفرینی را در حوزه فاوا در استان به وجود بیاوریم و این امر نباید به بخش دولتی متکی باشد. باید این اکوسیستم بتواند بدون حمایت دولتی در طول زمان به حیات خود ادامه دهد و شاهد کسب و کارهای قدرتمندی در استان در حوزه فاوا باشیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار