مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند از هزینه کرد بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش آب و فاضلاب منطقه آزاد اروند از محل اعتبارات ملی و منطقه آزاد اروند خبر داد.
کد خبر: ۵۹۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 30 April 2018

اسماعیل زمانی در نشست با اعضای شوراهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر در سالن جلسات سازمان منطقه آزاد اروند، از مشکلات آب و فاضلاب به عنوان مهمترین مشکلات این منطقه یاد کرد و گفت: طرح های بزرگی در حوزه آبفا در حال اجراست که این طرح ها امسال نیز ادامه پیدا می کند و تفاهنمامه هایی با آبفای استان خوزستان در این خصوص منعقد شده است که به صورت مشترک بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات در خرمشهر و آبادان برای بحث آب و فاضلاب هزینه خواهد شد.

وی همچنین از امضای تفاهنامه ای با آبفای کشور در خصوص بهبود وضعیت شبکه توزیع آب منطقه آزاد اروند و مناطق همجوار خبر داد و بیان کرد: بخش عظیمی از شبکه توزیع آب منطقه فرسوده و عاملی در نشت آب است به طوری که آب دوبرابر نیاز در شبکه تزریق می شود اما باز کمبود آب وجود دارد که برای رفع این مشکل تفاهنامه برای بازسازی شبکه آب منطقه منعقد شده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند از انعقاد تفاهمنامه برای احداث آب شیرین کن در مناطق همجوار منطقه آزاد اروند به عنوان دیگر توافق با آبفای کشور یاد کرد و گفت: هفته گذشته توافقنامه ای با آبفای کشور برای راه اندازی آب شیرین کن در چوئبده، اروند کنار و غرب کارون منعقد شد.

وی در ادامه به دیگر طرح های عمرانی در دست اجرا با همکاری منطقه آزاد اروند هم اشاره و اظهار کرد: بخش قابل توجهی از طرح های اجرایی در منطقه یا با اعتبارات منطقه آزاد اروند و یا با رایزنی ها و تعامل منطقه آزاد اروند با مسئولان کشور در منطقه در حال اجراست.

ایجاد آزاد راه ترانزیتی به عراق

زمانی از ایجاد آزادراه ماهشهر به شلمچه خبر داد و اظهار کرد: آزاد راه ماهشهر به شلمچه آغاز شده که این آزاد راه در صورت کسب موافقت کشور عراق از طریق بصره به عراق می رود تا به آزاد راه مرکزی این کشور متصل شود که در این صورت مسیر ترانزیتی ایجاد خواهد شد که به کلان شهر شدن منطقه آزاد اروند کمک خواهد کرد.

وی اتصال راه آهن خرمشهر به بندرامام خمینی(ره) که در مرحله تجهیز است، ادامه ساحل سازی اروند صغیر در مینوشهر به عنوان دیگر طرح های عمرانی در منطقه آزاد اروند برشمرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند همچنین از احداث سه پل در خرمشهر و پل هایی در آبادان برای اتصال دو سوی رودخانه بهمنشیر به عنوان نمونه طرح های عمرانی در حوزه دریا خبر داد.

وی از تهیه طرح راهبردی با کمک مشاوران بین المللی و ایجاد شهر هوشمند الپاتان نیز خبر داد و گفت: در حال حاضر برای بر زمین نماندن کارها طبق طرح توجیهی اقدام می شود اما تهیه طرح راهبردی منطقه آزاد اروند برای تبدیل شدن این منطقه به کلان شهر از طریق فراخوان بین المللی انجام می شود و برای ایجاد شهر هوشمند اپاتان نیز سرمایه گذارانی اعلام آمادگی کرده اند.

سهم ۷۵ درصدی عمران از بودجه منطقه آزاد اروند

زمانی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته سهم اعتبارات عمرانی از بودجه منطقه آزاد اروند ۷۵ درصد بوده است به مقایسه این آمار با آمار کشوری پرداخت و گفت: در کشور ۹۰ رصد اعتبارات به اعتبارات جاری اختصاص می یابد و این در حالی است که در منطقه آزاد اروند در سال گذشته ۷۵ درصد اعتبارات عمرانی و ۲۵ درصد جاری بوده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند با وجود تاکید بر اینکه رویکرد سازمان منطقه آزاد اروند در سال جاری به سمت سرمایه گذاری است، از افزوده شده اعتبارات بخش عمرانی نیز خبر داد .

زمانی در این خصوص توضیح داد: رویکرد سازمان منطقه آزاد اروند در سال جاری بیشتر بر بحث سرماه گذاری و استغال با هدف افزایش میزان صادرات است با این حال این به معنا توجه کمتر به بخش عمرانی نیست و اعتبارات همچون گذشته و شاید بیشتر نیز به بخش عمران اختصاص داده می شود.

وی، محل تامین اعتبارات سرمایه گذاری را اعتبارات بانکی اعلام کرد و گفت: طبق تصمیم های گرفته شد و با توجه به اهمیت بحث عمران و ایجاد زیر ساخت ها، همچنین لزوم بازگشت سرمایه و سودآوری سرمایه گذاری در منطقه، اعتبارات اختصاص داده شده از محل اعتبارات بانکی با سود کم خواهد بود و اعتبارات سازمان منطقه آزاد صرف امور عمرانی می شود.

بی توجهی به شورا به استبداد کمک می کند

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند شوراها را اصلی ترین مسیر ورود دموکراسی به کشورها خواند و افزود: اصل شوراها وسیله تحقق دموکراسی و مردم سالاری است و باعث ورود دموکراسی به لایه های زیرین اجرایی، جوامع محلی و روستاها می شود.
وی با بیان اینکه وجود برخی بداخلاقی ها نباید بر فرهنگ اداره شورایی کشور تاثیر منفی بگذارد، توضیح داد: هر ابزاری از جمله شورا که بر مردم سالاری تاثیر منفی بگذارد به ظهور استبداد کمک می کند و با توجه به اینکه اصل انقلاب بر توسعه مردم سالاری است باید از شورا حمایت و مشکلات آنها را مرتفع کرد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار