معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی :
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در استان خوزستان مشکل بیکاری فارغ التحصیلان زیاد نیست و بیشتر مشکل بیکاری کم سوادان وجود دارد.
کد خبر: ۶۱۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷ 23 May 2018

عیسی منصوری عصر امروز در جلسه شورای اشتغال خوزستان اظهار کرد: در استان خوزستان مشکل بیکاری فارغ التحصیلان زیاد نیست و بیشتر مشکل بیکاری کم سوادان وجود دارد و جهت‌گیری‌ها نیز باید در راستای تمرکز بر اشتغال‌زایی کم سوادان باشد.

وی در این جلسه با تأکید بر اینکه اشتغالی که با محوریت وام ایجاد شود، پایدار نخواهد بود، اظهار کرد: موضوع اشتغال و پرداخت وام دو موضوع جداگانه است و در دنیا طرح‌های اشتغالی با محوریت وام دیده نمی‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به عنوان مثال صادرات فرش دستباف ما به زیر 500 عدد در سال رسیده که صرفاً به دلیل تحریم نیست و با پرداخت وام هم افزایش نمی‌یابد بلکه به دلیل عدم شناخت قواعد جدید جدید حاکم بر بازارهای جهانی است.

وی با تأکید بر عدم دخالت دولت در کار بخش خصوصی، افزود: وظیفه دستگاه های دولتی در هر منطقه، بهبود فضای کسب و کار و جهت گیری درست اقتصاد منطقه در راستای افزایش بهره وری است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش دسترسی کشاورزان و روستائیان به تسهیلات، گفت: به عنوان سیاست گذار ملی و منطقه ای باید سیاست انتخابی داشته باشیم و با شناسایی حوزه های فعالیت پر بازده در هر منطقه، منابع مالی را به آن جهت هدایت کنیم.

منصوری گفت: خوزستان از نظر میزان پرداخت تسهیلات در رده سوم مشترک با همدان و خراسان جنوبی قرار دارد اما ملاک اصلی ما برای کارکرد استان‌ها، میزان پرداخت تسهیلات نیست بلکه میزان اشتغال ایجاد شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: در صنایع بزرگ استان در صورتی که نیاز به نیروی متخصص دارند، اصرار نداریم که از نیروی بومی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طرح اشتغال فراگیر به صورت بومی و منطقه‌ای دیده شده، افزود: برای اجرای این طرح مزیت های استان‌ها و شهرستان‌ها شناسایی شده و ظرفیت‌هایی را که برای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده اولویت گذاری کرده ایم.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار