شریعتی:
استاندار خوزستان با بیان اینکه در طول این سال ها نسبت به بحث آب شرب و فاضلاب استان غفلت کرده ایم، گفت: هرچند آب تحویلی به مردم در خوزستان آبی بهداشتی است، اما کیفیت آب شرب تحویلی به مردم در بسیاری از شهرها قابل تحمل نیست.
کد خبر: ۶۱۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱ 10 June 2018

غلامرضا شریعتی در نشست صمیمانه با مهندسان، پیمانکاران و عوامل اجرایی طرح های شرکت آب و فاضلاب خوزستان که امروز 19خردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت آّب شرب و فاضلاب در استان خوزستان مناسب نیست. مشکلات آب شرب در استان های دیگر، بیشتر کمی است اما استان خوزستان با مشکلات کمی و کیفی آب مواجه است.

وی افزود: هرچند آب تحویلی به مردم در خوزستان آبی بهداشتی است، اما کیفیت آب شرب تحویلی به مردم در بسیاری از شهرها قابل تحمل نیست. اکنون در آبادان و خرمشهر آبی که مردم استفاده می کنند، قابل تحمل نیست و باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در بحث آب طرح های خود را جامع ندیده ایم، تصریح کرد: سطح زیر کشت را در استان از حدود 200 هزار هکتار به بیش از یک میلیون هکتار رسانده ایم اما همچنان از رودخانه کارون برای تامین آب استفاده می کنیم. اگر آن زمان آب کارون آب خوبی بوده اما اکنون با تغییر شرایط به جای آب، برای شرب زه آب از رودخانه برداشت می کنیم.

شریعتی با اشاره به اینکه آب شرب یکی از اساسی ترین زیرساخت های توسعه است زیرا اگر آب شرب نباشد امکان زیست و در نتیجه توسعه وجود ندارد، عنوان کرد: در آن زمان بخشی نگر و جزیره ای عمل کرده ایم و یک طرح را انجام داده ایم و به نتیجه رسانده ایم اما به سایر بخش ها و عوارضی که ممکن است از قبل عملکرد ما به وجود بیاید، توجه نکرده ایم. اکنون همه ما در کنار هم تلاش خواهیم کرد تا کارها را به خوبی پیش ببریم زیرا ما متعهد هستیم که شرایط لازم را برای مردم ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در طول این سال ها نسبت به بحث آب شرب و فاضلاب خوزستان غفلت کرده ایم و می طلبد که توجه جدی تری به این بخش کنیم، اظهار کرد: دفع بهداشتی فاضلاب با توجه به شرایط استان، هزینه های زیادی دارد و مقداری نیز نسبت به این موضوع غفلت شده است. ما باید متوسط دفع بهداشتی فاضلاب در خوزستان را به متوسط کشوری برسانیم.

استاندار خوزستان گفت: به علت وجود رودخانه های پر آب و بزرگ در خوزستان ساده ترین فکر برای دفع فاضلاب شده است تا فاضلاب وارد رودخانه شود تا با توجه به خود پالایشی رودخانه شاهد دفع فاضلاب باشیم اما اکنون با افزایش حجم فاضلاب، سطوح زیر کشت، خشکسالی و... این کار به یک مساله پر سر و صدا تبدیل شده و باید به آن توجه جدی کرد.

شریعتی با بیان اینکه استان و کشور برای حل مشکلات آب و فاضلاب دست در دست همدیگر داده اند، ادامه داد: 5 تصفیه خانه فاضلاب در خوزستان در حال انجام است و 5 تصفیه خانه دیگر نیز در روند مناقصه و فاینانس قرار دارند. انتظار داریم که این روندها به سرعت طی شود تا شاهد اجرایی شدن این تصفیه خانه ها در استان باشیم.

وی ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز آماده بهره برداری است و همه کارهای تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز نیز انجام شده و آماده آغاز عملیات اجرایی است. باید در زمینه 17شهر اصلی استان در بحث فاضلاب اقداماتی انجام گیرد و با سرعت و جدیت کارها پیش روند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا سرمایه های ارزشمندی که در استان خوزستان وجود دارند، تقویت شوند. هرچه توان پیمانکاران استان بالاتر باشد، توان فنی و مهندسی استان نیز بیشتر است و می توان از مرکز برای تفویض اختیارات به استان درخواست کرد تا کارها در درون خود استان انجام شوند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار