مدیرعامل شرکت آبفا روستایی خوزستان خبرداد:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت: در مجموع در خوزستان بیش از ۱۰۰ پروژه در حال اجرا وجود دارد و در پنج سال گذشته در بحث آب شرب روستایی سابقه نداشتیم که همزمان ۱۰۰ پروژه در حال اجرا داشته باشیم.
کد خبر: ۶۴۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 30 August 2018

درویشعلی کریمی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با رسانه های استان در حاشیه نمایشگاه هفته دولت با اشاره به اینکه بالغ بر 100 پروژه مهم در حوزه آبفا روستایی استان فعال است افزود: این امر به نوعی انقلابی مهم در حوزه آبفا روستایی تلقی می شود.

به گزارش"تابناک" وی تصریح کرد: از سال 92 تاکنون 62 پروژه نیمه تمام تکمیل شده که این پروژه ها باعث آبرسانی به 745 روستا و 82 هزار و 423 خانوارشده است.

کریمی خاطر نشان کرد: در سال 93 نعداد 63 روستا، در سال 94 تعداد 220 روستا، در سال 95 تعداد 196 روستا و در سال 96 نیز تعداد 170 روستا آبرسانی شده اند.

وی اظهار داشت: 418 منبع تامین کننده آب وجود دارد که از این تعداد 174 مورد برداشت از آب های سطحی، 205 حلقه چاه، 38 دهنه چشمه و یک رشته قنات است.

کریمی با بیان اینکه آزمایشگاه آبفا روستایی به صورت شبانه روزی کیفیت آب را به لحاظ شیمیایی و میکروبی مورد آزمایش قرار می دهند ادامه داد: 512 دستگاه کلرزنی، 74 واحد تصفیه خانه های آب شرب و 145 ایستگاه پمپاژ آب و 10 واحد آزمایشگاه در اختیار آبفا روستایی وجود دارد.

به گفته کریمی در یک سال گذشته 102 کیلومتر اصلاح و بازسازی خطوط انتقال و شبکه توزیع صورت گرفته و توسعه خطوط انتقال و شبکه توزیع نیز معادل 408 کیلومتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه 905 کیلومتر طول شبکه توزیع آب شرب اجرا و کارگزاری شده است ادامه داد: در طول پنج سال گذشته 80 هزار مشترک جدید به آبفا روستایی استان اضافه شده اند.

کریمی تصریح کرد: چهار هزار و 15 روستا در خوزستان وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 967 روستا با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 13 هزار و 406 نفر تحت پوشش شرکت آبفای روستایی استان است.

کریمی یادآور شد: یکی از مهم ترین اقدامات انجام شده در 2 سال گذشته جشن آبرسانی به شهرستان کارون است که این برای نخستین بار بود که تمام روستاهای یک شهرستان آبرسانی و سپس جشن برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه 65 روستا با 45 هزار نفر جمعیت در روستاهای شهرستان کارون از آب شرب سالم بهره مند شدند خاطر نشان کرد: به زودی جشن آبرسانی به روستاهای شهرستان باوی و گتوند نیز برگزار می شود.

به گفته کریمی بخش عمده ای از پروژه ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به اذن رهبری صورت گرفت که این امر نیز در نوبه خود بسیار مهم است زیرا اعتبارات این صندوق بیشتر برای پروژه های حوزه نفت برداشت می شود و کمتر به مسائل اجرایی اختصاص می یابد اما با تاکید رهبری یکهزار و 250 میلیارد ریال از صندوق برداشت شد.

مدیرعامل شبکه آبفا خوزستان گفت: در مسیر رودخانه های کرخه، دز و کارون به طول یکهزار و 200 کیلومتر 156 نقطه برداشت آب وجود دارد که دائما توسط ماموران این شرکت مورد رصد قرار می گیرند.وی افزود: در شهرستان اندیکا نیز 2 پروژه آبرسانی برای 111 روستا به بهره برداری رسید که به مدد آن 54 هزار نفر جمعیت به آب شرب سالم دسترسی پیدا کردند.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان خاطر نشان کرد: در گوشه گوشه استان خوزستان پروژه های بسیاری فعال است که این در نوع خود بی سابقه است.در مجموع بیش از 100 پروژه در حوزه آبفا روستایی استان فعال است که در نوع خود بی سابقه می باشد.

به گفته وی بهره برداری از فاز اول پروژه آبرسانی روستاهای دهستان چغال، روستای شهدای جنگیه شهرستان کارون، 18روستای شلمچه، روستاهای مسیر چمیان و کوی امام حسین، 5 روستای دهستان هپرو، روستاهای حاشیه دز، 14 روستای خرمشهر از طرح غدیر نیز بخشی دیگراز پروژه های آبفا روستایی استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار