مدیریت کنارگذرهای شیراز هوشمند می شود.
کد خبر: ۷۰۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 07 January 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: کنارگذرهای شهر شیراز تا پایان نیمه اول سال 98 با هدف مقابله با بسته شدن کنارگذرها هنگام طغیان رودخانه خشک و کنترل ظرفیت خودروها، به وسیله درب ها و یا استفاده از چراغ قرمز مسدود خواهد شد.
مجتبی زوربخش افزود: در این طرح حوالی بازار انقلاب، پل حر و پل باغ صفا، زمان طغیان رودخانه و یا تکمیل ظرفیت خودرویی، با کمک پلیس راهور و با استفاده ازحسگرهای هوشمند به طور خودکار مسدود و از ورود بیش از حد وسایل نقلیه به کنارگذرهای شیراز جلوگیری می شود.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر سیستم نیمه هوشمندی در کنارگذرها به کارگیری شده که با دوربین های نظارتی اطلاعات ترافیکی جمع آوری و درباره وضعیت ترافیک این محل تصمیم گیری می شود.
زوربخش اظهار کرد: هم اکنون کنترل تردد وسایل نقلیه از طریق دوربین نظارت تصویری در کنارگذرها فعال است و حالت آب گرفتگی و بسته شدن مسیر با استفاده از تابلوهای راهنمایی نشان داده می شود.
وی ادامه داد : اگر رودخانه خشک در بارندگی ها طغیان کند از طریق 15 تابلو هوشمند متغیر خبری در سطح شهر شیراز، مسدود شدن کنارگذرها اطلاع رسانی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار