اغلب وکلا از مشکلات اقتصادی رنج می برند
رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل،‌وضعیت اقتصادی بخش مهمی از وکلای استان را نگران کننده توصیف کرد.
کد خبر: ۷۱۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ 26 February 2019

به گزارش تابناک اردبیل،‌ علیرضا لطفی رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل در اظهاراتی با اعلام این که فقط 10 درصد پرونده‌های تشکیل یافته در اردبیل وکیل دارند، آن را مسئله‌ای نگران‌کننده دانسته و این گونه نتیجه گرفته است که این روند می‌تواند در تضییع حقوق طرفین دعوی در دادگاه‌ها تاثیرگذار باشد.

وی با انتقاد از اجباری نبودن داشتن وکیل در دستگاه قضائی گفت: با وجود ارتکاب جرائم و مجازات‌های سنگین و تشکیل پرونده‌های بسیار درمراجع قضایی، داشتن وکیل امری ضروری است و می تواند امور را بهبود بخشد.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل  از طرفی بیان داشت که در شرایط کنونی بسیاری از وکلا از مشکلات اقتصادی و اشتغال رنج می‌برند به طوری که از یک هزار وکیل در سطح استان، 50 درصد آنان عضو کانون وکلای دادگستری استان بوده و در تلاش هستیم تا در رفع مطالبات وکلا اقدامات مناسبی انجام دهیم.

به گزارش تابناک اردبیل،‌ ناگفته پیداست که دلیل اصلی و تامه عدم مراجعه مردم به وکلا،‌ مجموعه اقدامات عده ای غیرمتعهد به نام وکیل بوده که منجر به بدنامی این صنف شده و مردم را از مراجعه به وکلا گریزان کرده است.

ضمن این که وضعیت اقتصادی مردم تا حدی تنزل یافته که نمی توانند برای پیگیری پرونده های قضایی خود،‌ وکیل استخدام کنند.

این تاسف بار است که حرفه وکالت که در اذهان عمومی به عنوان یکی از مشاغل پردرآمد بحساب می آید،‌ این گونه وضعیتی بحرانی پیدا کرده و رئیس کانون وکلای یک استان، تلویحی برای نجات وکلا از مردم برای استخدام و کیل در پروند های قضایی استمداد بطلبد!     

انتهای پیام/

 

اخبار اردبیل

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
اونهمه رشته بیکارهست حقوق هم روش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار