مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به پایداری سدهای استان، گفت: سدها کاملا در حالت پایدار و مطمئن هستند و توانسته ایم فضای خالی برای بارش های بعدی را تقریبا فراهم کنیم.
کد خبر: ۷۳۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ 05 April 2019

کیامرث حاجی زاده در خصوص وضعیت استان در پی سیل های اخیر، اظهار کرد: با پای کار بودن تمام اعضای شورای مدیریت بحران استان و به ویژه نیروهای مسلح، 96 روستا به صورت جزیی و کلی تخلیه شده اند. البته آب به برخی روستاها وارد نشده است و برای پیشگیری و حفظ جان شهروندان این روستاها را تخلیه کردیم.

وی افزود: همچنین 35 اردوگاه اسکان اضطراری برای اسکان مردم فراهم شده و تاکنون 22 هزار نفر در این اردوگاه ها ساکن شده اند. تمام تیم های امدادی و بهداشت و درمان و همچنین شرکت های آب و فاضلاب و شرکت های پشتیبان نیز در تامین غذا فعال هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود: دستگاه‌های امنیتی، نظامی، سپاه و ارتش همگی برای امدادرسانی پای کار هستند. تخلیه برخی مناطق که لازم بود به موقع صورت گرفت و تاکنون هیچ تلفات جانی در پی این سیلاب در استان نداشته ایم.

وی با اشاره به پایین آمدن دبی ورودی رودخانه دز، گفت: از روز گذشته تاکنون 800 مترمکعب بر ثانیه دبی خروجی سد دز را کاهش داده‌ایم. همچنین در رودخانه کارون برای کاهش دبی در حال بررسی هستیم. البته سامانه جدیدی در پیش رو داریم که بیشتر روی حوضه کارون متمرکز است.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: همچنان خوزستان در حال آماده باش است. اولویت ما حفظ جان مردم است و توصیه می شود در این مهم همکاری و همراهی لازم با فرمانداران و روسای شورای بحران و نیروهای امداد و نجات و نیروهای مسلح داشته باشند. به هشدارهای جدید هواشناسی توجه کنند و از نزدیک شدن به رودخانه ها خودداری کنند. همچنین بدون مطالعه سفر نکنند.

وی گفت: با توجه به اینکه هوا رو به گرمی می رود، ذوب برف را هم در پیش داریم و از طرف دیگر نیز دو سه بارش دیگر را به صورت متوالی خواهیم داشت که در حال برنامه ریزی برای خالی کردن فضای لازم در مخازن سدها برای بارش های بعدی و آبی که از دوب شدن برف ها وارد می شود، هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: با تعامل و هم افزایی که در چند ماه اخیر شاهد بوده ایم و همچنین همراهی خوب مردم خوزستان می توانیم سیلاب بعدی را به خوبی مدیریت کنیم.

وی با اشاره به حالت پایدار در سدهای خوزستان، خاطرنشان کرد: سدها کاملا در حالت پایدار و مطمئن هستند و توانسته ایم فضای خالی برای بارش های بعدی را تقریبا فراهم کنیم. مشکلی از نظر پایداری سدها نداریم و مردم استان به این موضوع اطمینان داشته باشند.

وی افزود: جز مزارع و زمین های کشاورزی که مرکز پخش سیلاب شده‌اند، آب وارد 70 درصد از روستاها نشده است و با مدیریت رهاسازی آب در حال جلوگیری از این مهم هستیم. در دو حوضه کرخه و دز در مناطق شهرستان های دزفول، شوش و بخش مرکزی اهواز و همچنین شعیبیه شوشتر، باوی، کارون، اهواز، شادگان، دارخوین و روستاهای غرب کارون در خرمشهر همه پای کار هستند. از مردم می خواهیم به شایعات توجه نکنند و اخبار رسمی را از صدا و سیما و خبرگزاری های رسمی که به صورت مرتب اطلاع رسانی می کنند، دنبال کنند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار