جشنواره خیرین مدرسه ساز آبادان با تاکید بر جلب مشارکت های مردمی جهت بازسازی مدارس فرسوده و یا آسیب دیده در اثر سیل برگزار شد.
کد خبر: ۷۳۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲ 28 April 2019

بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز روز گذشته با حضور جمعی از مسؤولان و خیرین مدرسه ساز در مجتمع فرهنگی معلم آبادان برگزار شد.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان، در این مراسم اظهار کرد: به رغم وجود 50 هزار دانش آموز در شهرستان آبادان ولی نتوانستیم در امر فرهنگ سازی و آموزش دانش آموزان در زمینه نحوه نگهداری اموال مدارس و جلب مشارکت خانواده در تجهیز و تعمیر موفق باشیم.

وی افزود: از ویژگی انسان مومن ترویج روحیه انفاق است؛ خانواده‌ها باید در درون دانش آموزان و  فرزندان  این روحیه انفاق را رشد و ترویج دهند؛ مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی  ارزشمنداست با مشارکت مالی و معنوی خود علاوه بر حفظ دین در دنیا و آخرت، فرهنگ مشارکت در امور فرهنگی نظیر مدرسه سازی را در جامعه ایجاد وترویج می کنند.

وی عنوان کرد:مشار کت معنوی خیرین مدرسه ساز بستر توسعه علمی و آموزشی را در کشور فراهم می کند هر چه دایره تعلیم و تربیت را در آموزش و پرورش گسترش دهیم در آینده خروجی آن به نفع نظام و مردم خواهد بود.کشورهای پیشرفته برای پیشبرد اهداف با در اختیار گذشتن امکانات در حوزه آموزش و پرورش سرمایه گذاری کرده و نیروی کار مهار تربیت می کنند.

 میزان خسارت ناشی از سیلاب ها 2.5 میلیارد دلار برآورد شده است

عامرکعبی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در این آیین با بیان اینکه 95 درصد مصرف آب کشور در بخش کشاورزی و صنعتی و پنج درصد در بخش آب شرب، اظهار کرد: اگر بارش ها در کشور صورت نمی گرفت ما باید با اعتبار 2.5 میلیارد دلار از خلیج فارس و دریای عمان برای تصفیه و شیرین کردن آب اقدام می‌کردیم.

کعبی مجموع خسارت وارد شده به کشور را 2.5 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: طبق اعلام وزارت کشور میزان خسارت ناشی از سیلاب ها 2.5 میلیارد دلار برآورد شده است.

وی در ادامه گفت: وزارت نیرو و دولت باید خسارت ها را سریع برای مردم جبران کند لذا دولت بدون حمایت و مشارکت مردمی توانایی جلوگیری از سیلاب ها را نداشت.

وی گفت: در این راستا با همت نیروهای مردمی در جهت جلوگیری از ورود آب به شهر و روستاها دولت با تمام امکانات کشور بدون کمک و همت مردمی امکان پذیر نبود.

کعبی بیان کرد: در صورتی که حجم 30 تا 40 میلیارد مترمکعب آب کل تالاب ها، رودخانه ها و سدهای استان خوزستان مدیریت نمی شد خسارت های وارده بیش از این بود؛ دولت به تنهایی قادر به برطرف کردن مسایل و مشکلات نیست و مشارکت خیرین و مردم در حوزه های مختلف می تواند بخش عمده ای از بار مشکلات را از دوش دولت بر دارد.

وی مشارکت مردم آبادان در جلوگیری از ورود آب به روستاها را بی‌نظیر بیان کرد و گفت: با توجه به حجم بالای آب در نزدیکی جاده ماهشهر – آبادان، جاده قفاس و شهرک صنعتی ولی مشارکت مردم برای جلوگیری از پیشروی آب به سمت شهر و روستا کار ساز بود.

خسارت سیل به دست‌کم 200 مدرسه خوزستان

جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: فرهنگسازی در عرصه مشارکت در امور فرهنگی و آموزشی به عنوان یک اصل انسان‌سازی که می‌تواند یک تفکر، رویکرد و مکتب جامعه را تقویت کند، لازم و ضروری است.

مختار بیان کرد: در آبان ماه سال گذشته سه میلیارد دلار برای ایمن سازی و استحکام مدارس در سراسر کشور تخصیص داده شد.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی و مشارکت مردمی، گفت: در وضعیت کنونی سیل استان خوزستان 200 مدرسه آسیب جدی دید دولت در یک بازه زمانی کوتاه نمی تواند تمام مدارس آسیب دیده از سیل را بازسازی کند لذا نهادینه کردن فرهنگ مشارکت مردمی می تواند کمک موثری در در عرصه آموزش و پرورش داشته باشد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار