دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول به مناسبت چهارم خرداد، روز دزفول (روز مقاومت و پایداری) بیانه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۷۴۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶ 25 May 2019

در متن این بیانیه آمده است:

"بسم الله الرحمن الرحیم
من ویرانه خانه ی شما را ویرانه خانه ی خود و شهادت و جراحت عزیزان شما را شهادت و جراحت فرزندان خود می دانم، با شما هستم و شما را به صبر و استقامت سفارش می کنم.
امام خمینی (ره) خطاب به مردم دزفول - بهمن ماه 1365

چهارم خرداد ماه، روز پایداری و پایمردی و روز یادکرد دزفول، سنگر تسخیر ناپذیر و محراب استقامت ایران اسلامی و روز بزرگداشت سروهای سرافراز و آیینه‌داران فتح و پیروزی را گرامی می‌داریم.

دزفول، این شهر آسمانی، با پیکری مجروح از آتش و خنجر و دشنه بیش از 2800 شبانه روز با اطمینان و ایمان به وعده ی الهی قامت خم نکرد و سرو گونه در برابر هجوم طوفان ها وسیل بلاها ایستاد و سایبانی از اشراق بر سر سرخوشان عشق و راهیان کوی یار برافراشت.

و با این خلوص و مجاهدت بود که دزفول این بلاد سپید نامان سرخ چهره، مطاف فرشتگان، قدمگاه اولیای الهی و خاستگاه و معراج شهیدان و شهیدپروران و نقطه وصل زمین و آسمان و خاک و افلاک گردید. بی تردید تاریخ در سینه ی پر رمز و راز خود قصه ی دلدادگی این دیار ولایتمدار و سجاده نشینان عشق و سلاح بدوشان مصلح را برای نسل ها و عصرهای پیش رو روایت خواهد کرد.

روایتی که ترکیب بند آن حدیث عشق و غربت، استقامت و تنهایی، حدیث لیلاوشان و مجنون صفتان و حدیث مظلومیت و اقتدار و روایت ایستادن یک شهر بهشتی در برابر آتش و آتش و آتش بود.

چهارم خرداد ماه متعلق به یک شهر و یک ملت نیست بلکه بیانگر ایستادگی و عزت کشوری است که برای مقابله با دشمن از جان و مال خود گذشتند و هشت سال در مسیر ولایت و عزت و افتخار مقاومت کردند.

دانشگاهیان دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، چهارم خردادماه را روز تجدید عهد دوباره مردم شهید پرور دزفول با آرمان های انقلاب اسلامی و شهیدان سرافراز دانسته و با همان اراده با تبعیت از رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، ذره‌ای از آن عقب نشینی نخواهند نمود و تا پای جان از انقلاب اسلامی و ارزش های والای آن دفاع خواهند کرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار