بعد از سه سال تاخیر، بر اساس اعلام مدیرکل شیلات استان خوزستان، سند توسعه صنعت شیلات و آبزیان استان تا پایان تابستان امسال آماده می‌شود.
کد خبر: ۷۶۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴ 20 July 2019

غلامرضا افتخاری نسب، سرپرست اداره کل شیلات خوزستان در نشستی اظهار کرد: سند توسعه صنعت شیلات و آبزیان خوزستان در دست مطالعه و تدوین است و تا پایان تابستان به ما تحویل داده می‌شود.

وی افزود: همه ظرفیت‌های شیلات و آبزی‌پروری خوزستان و دغدغه‌های کمبود آب و محیط زیست در این سند در نظر گرفته شده است.

سند توسعه شیلات خوزستان، براساس چشم‌انداز 20 سال آینده قرار بود در مهرماه سال 95 رونمایی شود، اما پس از وعده‌های زیاد قرار شده که کمتر از دو ماه دیگر از این طرح رونمایی شود.

4 سال پیش برای تدوین سند توسعه شیلات  300 میلیارد تومان مصوب و 200 میلیارد تومان تخصیص داده شد اما رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان در این باره گفت: این سند قرار بود در مهرماه سال 95 تدوین شود و علی‌رغم محدودیت‌های مالی، ما هیچ مشکلی در تخصیص و تزریق اعتبارات بیشتر برای تدوین سند توسعه شیلات استان نداریم.

استاندار خوزستان هم سال گذشته با انتقاد از طولانی شدن زمان رونمایی از سند توسعه شیلات خوزستان وعده رونمایی از آن را تا پایان سال 97 اعلام کرده بود که با گذشت حدود یک سال از این وعده قرار است شهریور امسال این سند رونمایی شود.

مدیرکل سابق شیلات خوزستان درباره سند توسعه شیلات استان می‌گوید: در سند جدید به دنبال شناسایی ظرفیت‌های شیلاتی در همه شهرها بودیم و برای نمونه با نگاه سرمایه‌گذاری به آب شور لالی و زهاب‌های خرمشهر که هم اکنون به‌عنوان یک معضل شناخته می‌شوند، پرداختیم.

منبع: فارس
برچسب ها: شیلات خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار