استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: به منظور تبادل کتاب و گسترش فرهنگ کتاب خوانی باید جمعه بازار کتاب راه اندازی شود.
کد خبر: ۷۶۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸ 21 July 2019

غلامرضا شریعتی در دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی خوزستان اظهار کرد: رویدادهایی در حوزه فرهنگ در استان برگزار شد که به تدریج باعث بالندگی فرهنگ استان می‌شوند؛ بنابراین باید دستگاه‌های مختلف این برنامه‌ها را افزایش بدهند.

وی با اشاره به اینکه باید اولویت اول اداره کتابخانه ها، جذب کودکان و نوجوانان باشد، بیان کرد: با برنامه سیاست گذاری شده شاهد تغییرات مثبت در زمینه جایگاه کتاب در نسل آینده و خانواده هستیم.

استاندار خوزستان افزود: با توجه به جذب نسل جدید به فضای جدید، اگر کودک و نوجوان با کتاب انس گرفتند، کار را برای نسل جدید پیش برده‌ایم و این نیازمند دانش و تخصص است.

شریعتی در ادامه تولید محتوا با هدف آموزش غیر مستقیم را مؤثر دانست و تشریح کرد: حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل کتابخانه ها در کاری مشترک باید به تولید محتوا بپردازند.

وی در پایان به بهره برداری کتابخانه دیجیتال تا پایان ۹۸ خبر داد و تاکید کرد: برای کمک به روند توسعه زیرساختی استان باید دسترسی کودکان و نوجوانان را به کتاب و کتابخوانی بیشترکنیم.

شریعتی همچنین بر لزوم توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین خانواده‌ها و استفاده از راه‌های مختلف برای نیل به این مقصود تاکید کرد و گفت: به منظور تبادل کتاب و گسترش فرهنگ کتاب خوانی باید جمعه بازار کتاب راه اندازی شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار