سرپرست پارک علم و فناوری خوزستان:
سرپرست پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در کشور، گفت: ما باید دانش و فناوری را در راستای تولید ثروت نهادینه کنیم.
کد خبر: ۷۶۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 21 July 2019

ایرج کاظمی‌نژاد در آیین تکریم رییس پیشین و معارفه سرپرست پارک علم و فناوری خوزستان که روز، شنبه (29 تیرماه) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: پارک علم و فناوری خوزستان یک سابقه 10 ساله دارد. در ادامه کار پارک علم و فناوری نقاط قوت تقویت می‌شوند و هچنین به دنبال جبران نقاط ضعف هستیم.

وی افزود: فضای فیزیکی پارک علم و فناوری یکی از معضلات مجموعه استانی است. ارتباط تنگاتنگی میان پارک علم و فناوری و دانشگاه وجود دارد. همه دانشجویان انتظار دارند بعد از فارغ التحصیلی شغلی برای آن‌ها مهیا شود اما دیگر این تصور که دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی به دنبال یک شغل دولتی باشند و منتظر باشند تا دولت آفرهایی به آن‌ها بدهد، وجود ندارد، حتی کسانی که شغل‌های دولتی دارند نیز شغل شان تا حدی به خطر افتاده است زیرا دولت به دنبال کوچک‌تر کردن حجم خود است.

سرپرست پارک علم و فناوری خوزستان گفت: باید بتوانیم بستر لازم را برای این افراد فراهم کنیم. باید رسالت پارک را بشناسیم و ارتباط بین دانش و فناوری را بشناسیم. به عنوان هیات علمی دانشگاه وظیفه ما این است که نسل جوان را مدیریت کنیم و به سمت مسیری ببریم که در آینده برای خود احساس کنند امنیت شغلی دارند. این مشکل در کشور ما وجود دارد و جوانان ما احساس امنیت شغلی ندارند.

کاظمی‌نژاد با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در کشور، تاکید کرد: ما همه چیز را از بیرون می‌توانیم وارد کنیم بجز نیروی انسانی. ما داریم این افراد را مجانی از دست می‌دهیم. وقتی فردی که در کشور ما تحصیل کرده است می‌خواهد از کشور برود هیچ توجهی به آن نمی‌شود. این مساله یک مشکل اساسی کشور ما است و این مساله از سال های پیش درحال پر رنگ شدن است.

وی افزود: دانشگاه های نسل دو، سه، چهار و پنج در همین راستا مطرح شده‌اند چراکه ما باید دانش و فناوری را در راستای تولید ثروت نهادینه کنیم. ما همه باید اینطور فکر کنیم که پارک علم و فناوری متعلق به همه است. اگر این پارک رشد کند همه ما باید به آن افتخار کنیم و اگر افول کند همه باید سرافکنده باشیم. باید دست به دست هم دهیم و پارک علم و فناوری را در استان به گونه‌ای ارتقا دهیم که در شان استان باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار