در کمیسیون اقتصادی دولت صورت گرفت
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از موافقت با نرخ صادراتی برق برای استخراج ارز مجازی و بیت‌کوین در کمیسیون اقتصادی دولت خبر داد.
کد خبر: ۷۶۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ 21 July 2019

 همایون حائری در حاشیه مراسم رونمایی از طرح روشنا در جمع خبرنگاران با تاکید بر این‌که امسال برای تامین برق کشور با مشکل مواجه نبودیم، گفت: در سال جاری با برنامه ۰۹۸ که از سال گذشته آغاز شد و با پایش و اندازه‌گیری میزان مصرف برق مشکل خاصی در تامین برق وجود نداشت و امیدواریم مدیریت مصرف نهادینه شود.

وی با بیان این‌که سال گذشته با مدیریت مصرف ۲۰۰۰ مگاوات در پیک بار صرفه‌جویی صورت گرفت، اظهار کرد: برای تامین این ۲۰۰۰ مگاوات باید یک نیروگاه ۳۰۰۰ مگاواتی تاسیس می‌شد.

به گفته معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی امسال ۳۰۰۰ مگاوات در مصرف صرفه‌جویی صورت گرفت.

تصویب نرخ صادراتی برق برای بیت‌کوین

حائری در ادامه با اشاره به موضوع استخراج ارز مجازی و بیت‌کوین در کشور گفت: آن چیزی که برای وزارت نیرو مهم است، بحث قیمت استخراج ارز مجازی است. دستگاه‌های ماینر انرژی زیادی مصرف می‌کنند و استهلاک بالایی دارند.

وی ادامه داد: برای ارز مجازی نرخ صادراتی در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب و مطرح شده و در انتظار تصویب هیات دولت است. البته نرخ صادراتی بنا به پارامترهای مختلفی از جمله قیمت سوخت در خلیج فارس متفاوت است اما تغییرات آن بالا نیست.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر این‌که هر فردی که می‌خواهد از دستگاه‌های استخراج ارز مجازی استفاده کند، باید مجوز بگیرد، گفت: هر فعالی که مجوز نداشته باشد، برقی که مصرف می‌کند، غیرمجاز است.

۳۰۰۰ مگاوات به تولید برق کشور اضافه شد

حائری با اشاره به اینکه قرار بود ۵۲۰۰ مگاوات به تولید برق کشور اضافه شود، گفت: به ۳۰۰۰ مگاوات آن تاکنون دست یافته‌ایم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بیت کوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار