معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه براساس برآوردهای انجام شده آلودگی به آفت ملخ در حدود 10 هزار هکتار از کشت و صنعت‌های هفت‌گانه گزارش شده است، گفت: با وجود مبارزه مستمر، به دلیل تخم‌ریزی آفت، امکان هجوم مجدد تا پایان مهرماه وجود دارد.
کد خبر: ۷۸۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹ 16 September 2019

جعفر آل کثیر معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه 2 ماه گذشته مزارع شرکت توسعه نیشکر مورد هجوم ملخ قرار گرفتند، اظهار کرد: از همان بدو شروع برنامه‌ریزی پایش مزارع توسط موسسه تحقیقات نیشکر و مدیریت حفظ نباتات استان و با کمک مدیریت‌های مطالعات کاربردی کشت و صنعت‌های نیشکری انجام شد.

وی افزود: پس از شناسایی کانون‌های استقرار ملخ، بلافاصله عملیات کانون کوبی با واسطه پهباد انجام شد اما با گسترش آلودگی عملیات مبارزه ابتدا با یک هواپیما و سپس با دو هواپیما ادامه پیدا کرد و طی عملیات شبانه‌روزی موج اول حمله ملخ مهار شد.

معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: با تولید نسل بعدی آفت، موج دوم هجوم ملخ‌ها  که گسترده‌تر نیز بود آغاز شد و عملیات سمپاشی با سرعت و شتاب بیشتری انجام شد ‌اکنون نیز با بکارگیری تجهیزات زمینی، پهباد و هواپیما این مبارزه به طور جدی ادامه دارد.

آل کثیر با تاکید بر اینکه براساس برآوردهای انجام شده آلودگی به آفت ملخ در حدود 10 هزار هکتار از کشت و صنعت‌های هفت‌گانه گزارش شده است، عنوان کرد: با وجود مبارزه مستمر، به دلیل تخم‌ریزی صورت گرفته توسط آفت، امکان هجوم مجدد تا پایان مهرماه وجود دارد و کشت وصنعت‌های نیشکری تا آن زمان در آماده‌باش کامل قرار دارند.

وی با استمداد از سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برای مبارزه با این آفت خطرناک گفت: شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی به عنوان پایگاه پشتیبانی عملیات، الگوی مبارزه با آفت را پیش می‌برد، در سایر  واحدهای کشت و صنعت‌ها نیز این مبارزه و مدیریت آفت، در هماهنگی کامل با هم در حال انجام است.

 پیش از این کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان از دفع حمله ملخ آسیایی به مزارع نیشکر خوزستان تا پایان هفته خبر داد و گفت: یکصد و 15  هزار هکتار از اراضی کشاورزی آلوده به ملخ آسیایی ردیابی و با استفاده از 2 فروند هواپیما و 15  فروند پهپاد مقابله با این آفت انجام گرفته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار