طرح تهیه سند تحول شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب با مشارکت همه اعضای سازمان یعنی کارکنان و مدیران از طریق تغییر در باورها، نگرش‌ها و بهینه نمودن فرآیندها، ساختار و روش‌های انجام کار با رویکردی جامع و یکپارچه و با هدف بهبود عملکرد سازمانی و افزایش کارایی و اثربخشی (بهره‌وری) آغاز شد.
کد خبر: ۷۸۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷ 17 September 2019

احمد محمدی مديرعامل شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب درنخستین جلسه بررسی تهيه سند تحول شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب با اشاره به ضرورت بازنگری در رویه‌ها و فرآیندهای سازمانی اظهار کرد: با توجه به تغييرات مستمر و سريع در صنعت نفت و ظهور سيستم‌های اطلاعات و فناوری‌های نوين، ايجاد تغيير و تحول در سازمان به منظور بهينه سازی روش‌ها و فرآيندهای انجام كار، بازنگری رويه‌ها، دستورالعمل‌ها و افزايش كارايی و بهبود عملكرد سازمان امری اجتناب ناپذير است.

وی افزود:‌ بر اين اساس تهيه سند تحول بر اساس اهداف كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت همراه با برنامه‌های اجرايی و عملياتی در سال جاری در دستور كار قرار گرفت و طی برنامه زمانبندی با برگزاری نشست‌های تخصصی و بهره‌گيری از نظرات ارزشمند مديران و‌كارشناسان نسبت به تهيه آن اقدام خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: مديريت و برنامه‌ريزی استراتژيک در 3 بعد كسب و كار، سازمانی و وظيفه‌ای، تعيين اهداف و برنامه‌های توليدی، بازنگری سناريوهای توسعه مخازن، تدوين روش‌های عملياتی برای طرح كلان 28 مخزن، تدوين اهداف و برنامه‌های بازسازی و نوسازی تاسيسات، ماشين آلات و خطوط لوله و چالش‌های گازسوزی از جمله محورهای سند تحول هستند.

وی، بازنگری ساختار سازمانی، ساماندهی طرح‌ها و پروژه‌ها، پياده سازی سيستم مديريت اطلاعات، ‌مستندسازی و مديريت دانش و بازآرايی نيروی انسانی را از ديگر محورهای سند تحول شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب عنوان كرد.

محمدی ادامه داد: این سند مطابق با استراتژی‌های سازمان و بر اساس اسناد بالادستی تهیه و برای دستیابی به اهداف و چشم‌انداز سازمانی و افزایش بهره‌وری پیاده سازی خواهد شد.

مديرعامل شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب از همه مدیران، روسای ادارات ستادی و مدیران عامل شرکت‌های تابع خواست در اجرای این طرح مشارکت حداکثری داشته باشند.

در این نشست باقر پورقاسم مجری طرح تهیه سند تحول شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب با ارایه گزارشی از مبانی تئوری طرح تحول، اجرای طرح تحول در شرکت‌های پیشرو بین المللی و مبانی استراتژی تحول در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اظهار کرد: رویکردهای مختلفی برای تحول سازمانی وجود دارد که استراتژی برای تهیه سند تحول در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بر مبنای رویکرد تکاملی، شیوه مشورتی و تحول پیوسته خواهد بود.

وی گفت: ارکان اجرایی مدیریت تحول در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب شامل مدیرعامل، مجری طرح، کارگروه‌های تخصصی، کمیته راهبری و کمیته ارزیابی است.

پورقاسم افزود: مدیریت‌ها و واحدهای ستادی در قالب برنامه زمانی تعریف شده باید چالش‌های درون سازمانی و برون سازمانی، راهکارها و پیشنهادهای سازنده خود را برای مجری طرح ارسال و نماینده خود را برای حضور در کارگروه‌های تخصصی معرفی کنند.

مجری طرح تهیه سند تحول شركت ملی مناطق نفتخيز جنوب خاطرنشان کرد: در نشست‌های آتی، اجرای این طرح در شرکت‌های تابع مناطق نفتخیز جنوب، با حضور مدیران این شرکت‌ها بررسی خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار