استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: پرونده های بانکی که برای جذب تسهیلات به تهران ارسال می شود، پرونده های جذب کننده ای باشند تا بتوانیم مرکز را برای پرداخت تسهیلات به استان قانع و شرایط بهتری برای صنعت استان فراهم کنیم.
کد خبر: ۸۳۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 15 April 2020

غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، با تاکید بر بررسی دقیق پرونده متقاضیان جهت جذب تسهیلات کم بهره اظهار کرد: بررسی ها به صورت کارشناسانه و دقیق و جذب کننده به مرکز ارسال شود تا بتوانیم برای جذب اعتبارات بیشتر چانه زنی کنیم.

وی در واکنش به عدم پرداخت مطالبات نهادهای خدماتی شامل برق، آب و ... در راستای حمایت از بخش خصوصی و تولید افزود: با توجه به اینکه خوزستان به لحاظ مصرف این خدمات، جزو اولین ها و پرمصرف ترین ها است، این نشان می دهد که کمک به بخش خصوصی را همیشه مدنظر داشته ایم.

شریعتی تصریح کرد: شرکت های برق، آب و گاز و اداره کل تامین اجتماعی مرغ عزا و عروسی شده اند و همیشه انتظار داریم که مطالبات خود را ببخشند و استمهال کنند تا به بخش خصوصی و تولید کمک شود. به هر حال اگر به زیرساخت ها و خواسته ها و مطالبات این شرکت ها توجه نکنیم، ممکن است در آینده با مشکلاتی مواجه شوند.

پرونده های بانکی جذب کننده ای به تهران ارسال شود

وی با اشاره به مشکلات پایه های برق در سال گذشته و تاخیر در شست و شوی مقره ها عنوان کرد: آن اتفاق، هزینه های اجتماعی و اقتصادی بسیاری برای ما به همراه داشت، لذا باید زمینه ای فراهم کنیم و در اتخاذ سیاست ها طوری عمل کنیم که خدمات بهتری به شهروندان ارائه دهند زیرا ممکن است در تامین زیرساخت های خدمات خود دچار مشکل شوند، ضمن اینکه به شدت معتقدیم بخش خصوصی و کلا تولید باید حمایت شوند.

استاندار خوزستان خطاب به صنایع، شرکت های خصوصی و دستگاه های دولتی عنوان کرد: مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را اجرا کنید و جلسه بعدی با تصمیمات و عملکرد پیشرفته تری برگزار شود.

شریعتی تاکید کرد: بانک ها هم در استان همکاری لازم را داشته باشند و پرونده هایی که برای جذب تسهیلات به تهران ارسال می شود، پرونده های جذب کننده ای باشند تا بتوانیم مرکز را برای پرداخت تسهیلات به استان قانع و شرایط بهتری را برای صنعت استان فراهم کنیم.

در ادامه رضا قیصی پور مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان در خصوص بررسی پرونده های شرکت های تولیدی اظهار کرد: در جلسات تبصره ۱۸ که در معاونت هماهنگی امور اقتصادی برگزار می شود، تمامی طرح های دریافتی پالایش و نظارت می شوند. تمامی صنوف و تولیدی ها در حضور بانک ها مشکلاتشان را بیان کردند و کل طرح ها با حضور کارشناسان بانکی بررسی شد و همه بانک ها در جریان جزییات مشکلات واحدهای تولیدی هستند.

وی در خصوص عدم پرداخت تسهیلات از سوی برخی بانک ها تصریح کرد: تسهیلات را معمولا در نیمه دوم سال می دهند و امسال هم با توجه به اینکه گرفتار کرونا شدیم، شرایط پرداخت تسهیلات به هم ریخت، ضمن اینکه دولت هنوز موضوع یارانه تولیدی را نهایی نکرده است.

قیصی پور عنوان کرد: واحدهای تولیدی باید صورت های مالی خود را برای دریافت تسهیلات بالای یک میلیارد تومان به بانک ها ارائه بدهند که متاسفانه واحدها در این زمینه مشکلاتی دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار