همایش ملی فضای سبزدردانشگاه ملایر

همایش ملی فضای سبز و منظر پایدار در دانشگاه ملایر برگزار می شود
کد خبر: ۱۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳ 12 March 2015

همایش ملی فضای سبز و منظر پایدار چهارشنبه 20 اسفند ماه با حضور اساتید، دانشجویان و پژوهشگران سراسر کشور در دانشگاه ملایر برگزار می شود.

 دبیر علمی این همایش گفت: کشور ایران از نظر اقلیمی در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته و این امر بیانگر آن است که نگرش علمی به مقوله فضای سبز و منظر شهری و طبیعی در آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

"محسن گودرزی" افزود: از آنجا که طبیعت و به ویژه فضای پیرامون محل زندگی انسان به طور مستقیم با جسم و روح او ارتباط دارد و برخورداری از محیط زیست سالم، هوای پاک و مناظر زیبا از نیازهای اولیه بشر امروز است.

وی اظهار کرد: با استفاده از رویکردی علمی و پیاده سازی ایده های مبتنی بر دانش، می توان کاستی ها و مشکلات موجود در این زمینه را مرتفع کرده و دستیابی به محیط زیستی سالم، کارا و زیبا را محقق کرد.

گودرزی ادامه داد: از این رو دانشگاه ملی ملایر در راستای تحقق اهداف علمی و پژوهشی خود، این همایش را برگزار می کند تا با استفاده از آخرین یافته ها و نتایج تحقیقات پژوهشگران و متخصصان به راهکارهایی بهینه برای حل مشکلات موجود و ارتقای کیفیت منظر و فضای سبز کشور دست یابد.

وی افزود: از تمام پژوهشگران فعال در زمینه  محیط، منظر و فضای سبز در سراسر کشور از تاریخ 1 آبان ماه تا 5 بهمن برای دریافت مقالات دعوت به عمل آمده است که از مجموع 100 مقاله دریافت شده توسط دبیرخانه این همایش، 70 مقاله پذیرش شده اند که از این بین 16 مقاله برای ارائه در قالب سخنرانی و 54 مقاله برای ارائه در قالب پوستر انتخاب شده اند.

گفتنی است؛ سخنران کلیدی این همایش دکتر "حسن دارابی" از گروه مهندسی طراحی محیط دانشگاه تهران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار