عذاداری همدان درسالروزشهادت امام رضا(ع)

دارالمومنین همدان در سی ام ماه صفر همزمان با سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت امام رضا(ع) غرق در اندوه و ماتم است.
کد خبر: ۱۴۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴ 12 December 2015

دارالمومنین همدان در سی ام ماه صفر همزمان با سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت امام رضا(ع) غرق در اندوه و ماتم است.

به گزارش ایرنا ؛مردم ولایت مدار استان همدان در نقاط مختلف این استان با تشکیل دسته های عزاداری و کاروان های غم در سالروز شهادت امام رضا (ع) به سوگ نشستند و در غم شهادت این امام همام با دیگر شیعیان جهان همنوا شدند.

سراسر این استان به مناسبت ایام سوگواری آخر ماه صفر از روزهای گذشته یکپارچه سیاهپوش است و هم اکنون پرچم های عزا در هر کوی و برزن افراشته شده است.

مردم مومن و ولایتمدار همدان از شامگاه جمعه و امروز شنبه با حضور در مساجد، حسینیه ها و آستانه حرم امامزادگان این استان آیین های عزای بزرگداشت سالروز شهادت امام هشتم شیعیان را برپا کردند.

در این آیین ها که قشرهای مختلف مردم حضور داشتند شرکت کنندگان با نوحه خوانی و مداحی در سوگ شهادت امام هشتم شیعیان اشک ماتم ریختند و به عزاداری پرداختند.

مردم شهر همدان در این روز با بر تن داشتن رخت عزا و سیاه پوش کردن سر درب مغازه ها، خانه ها و خیابان های شهر در حالی که عزادار اربعین حسینی، رحلت نبی مکرم اسلام،حضرت محمد(ص) و امام حسن مجتبی(ع) بودند در سوگ امام رضا(ع) نیز به سوگ نشستند.

علاوه بر مرکز استان در نقاط مختلف شهری و روستایی نیز مراسم عزاداری و سوگواری برگزار شد و وعاظ و روحانیان به تبیین سیره و منش ائمه اطهار(ع) و امام رضا(ع) پرداخته و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز به مرثیه سرایی پرداختند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار