آمادگی ناوگان حمل ونقل برای نوروز

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همدان اظهار کرد: ناوگان عمومی همدان ظرفیت جابجایی بیش از یک میلیون مسافر را در ایام نوروز دارد.
کد خبر: ۱۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸ 16 March 2015

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همدان اظهار کرد: ناوگان عمومی همدان ظرفیت جابجایی بیش از یک میلیون مسافر را در ایام نوروز دارد.

به گزارش  ایرنا؛ نصرت الله حیدری افزود: با وجود اینکه طرح نوروزی از 25 اسفند آغاز می شود اما سازمان حمل و نقل پایانه ها این طرح را به صورت غیر رسمی از اول اسفند آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس بیش از دو هزار و 700 دستگاه انواع اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه برای جابجایی مسافران پیش بینی و آماده شد.

وی بیان کرد: از 10 اسفند ماه سالجاری پیش فروش اینترنتی بلیت شروع شد و تاکنون دو هزار و 600 نفر بلیت خود را از طریق اینترنت تامین کردند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های همدان اضافه کرد: همچنین از 17 اسفند بلیت وسایل نقلیه به صورت حضوری و اینترنتی به فروش رسید که استقبال برای خرید اینترنتی بیشتر بوده است.

حیدری اضافه کرد: با توجه به همزمانی سفرهای نوروزی و ایام فاطمیه سفر از همدان به مشهد مقدس پرترافیک ترین مسیر در نوروز 94 است که با ایجاد سرویس های فوق العاده به تمامی تقاضا پاسخ داده شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزیهای منسجم صورت گرفته عید امسال هیچ مسافری با مشکل تامین بلیت حتی در ساعات منتهی به پایان سال نخواهد داشت.

وی در ارتباط با افزایش نرخ بلیت نیز توضیح داد: طبق رایزنی های صورت گرفته توسط اتحادیه های صنفی سراسر کشور در بهمن ماه امسال شاهد افزایش 20 درصدی کرایه در ناوگان حمل و نقل عمومی بودیم.

وی اضافه کرد: با این وجود در ایام عید شاهد افزایش مجدد قیمت نخواهیم بود و حتی هم اینک نیز خودروهای برون شهری کمتر از نرخ مصوب کرایه از مسافران دریافت می کنند.

502 دستگاه اتوبوس، 708 دستگاه سواری کرایه و یک هزار و 683 دستگاه مینی بوس در همدان وظیفه جابجایی مسافران را عهده دارند، همچنین 24 هزار و 313 راننده حرفه ای در استان همدان فعال هستند.

همچنین 13 هزار و 840 دستگاه انواع وسایل نقلیه باری در این استان فعال هستند که حدود 2.5 درصد از بار کشور را جابجا می کنند.

نوروز سال 93 بیش از 420 هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی همدان جابجا شدند.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار