ذخیره آب درسداکباتان

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به ذخیره 3.5 میلیون مترمکعبی آب در سد اکباتان گفت: مصرف آب در همدان به یک‌هزار و 440 لیتر در ثانیه کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۴۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸ 22 December 2015

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به ذخیره 3.5 میلیون مترمکعبی آب در سد اکباتان گفت: مصرف آب در همدان به یک‌هزار و 440 لیتر در ثانیه کاهش یافته است.

به گزارش فارس؛ حمیدرضا نیکداد با بیان اینکه بارش‌های پاییزی در حفظ و افزایش ذخایر آب سد اکباتان اثرگذار بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر سد اکباتان بیش از 3.5 میلیون مترمکعب آب دارد.

وی ذخیره آب سد اکباتان را نسبت به سال‌های قبل کمتر دانست و افزود: میزان ذخیره آب موجود پشت سد نیز ناشی از همین بارش‌های پاییزی است.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: اگر بارش‌‌های پاییزی را نداشتیم، در بهار و تابستان سال بعد با مشکل جدی آب مواجه می‌شدیم.

وی در خصوص کاهش مصرف آب شهروندان نیز گفت: همچنان صرفه‌جویی آب خوب بوده و مصرف اضافی نداشتیم به طوری که مردم نیز مصارف خود را حتی در فصل پاییز و زمستان کنترل کرده‌اند.

نیکداد با اشاره به اینکه در چند سال گذشته مصرف آب در همدان یک‌هزار و 700 لیتر در ثانیه بود، افزود: اکنون مصرف آب به یک‌هزار و 440 لیتر در ثانیه کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: مصرف آب با مدیریت شبکه آب و برنامه‌های مدیریت مصرف و همچنین همکاری مردم تا حد قابل توجهی کاهش یافت.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان در ادامه از عدم یخ‌زدگی کنتورهای آب در شب‌های سرد همدان خبر داد و گفت: این مسئله ناشی از اقدامات فرهنگی و هشدارهای رسانه‌ای بود و بروشور و بنرهایی نیز در سطح شهر این مهم را به مردم هشدار داد.

وی با بیان اینکه اقدامات عملی برای کنتورهای فضای باز نیز انجام شد، تصریح کرد: بر این اساس فون‌هایی تهیه و برای پوشش کنتورهای آب روی کنتور به شهروندان داده شد تا کنتور گرم مانده و یخ نزند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار