کاهش مراجعات به پزشک متخصص

معاون فنی مرکز بهداشت همدان از کاهش 17 درصدی بار مراجعات به پزشک متخصص در همدان با ارائه آموزش‌های بهداشتی خبر داد.
کد خبر: ۱۷۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸ 28 January 2016

معاون فنی مرکز بهداشت همدان از کاهش 17 درصدی بار مراجعات به پزشک متخصص در همدان با ارائه آموزش‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش فارس، ابراهیم قلیچ‌خانی در مراسم تجلیل از داوطلبان سلامت همدان با اهمیت به سلامتی اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی هر کشور و خانواده‌ای توجه به سلامتی است که بعد از امنیت بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه اگر جامعه به سلامتی نرسد قطعاً به موفقیت نیز نخواهد رسید، گفت: انسان محور توسعه پایدار است و اگر انسان سالم تربیت شود پایداری و توسعه جامعه نهادینه خواهد شد.

معاون فنی مرکز بهداشت همدان با اهمیت به خودمراقبتی خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان داده که با خودمراقبتی 60 درصد مراجعات به پزشک کمتر خواهد شد که اگر افراد به سلامت خود اهمیت دهند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه 25 درصد از تحقق سلامتی به عهده وزارت بهداشت بوده اما 75 درصد آن از طریق مشارکت سازمان‌های دیگر امکان‌پذیر است، افزود: 25 درصد تضمین سلامتی از اختیار سازمان‌ها ساقط است و به بحث ژنتیک، مسائل عاطفی و دیگر موارد برمی‌گردد اما 50 درصد آن با همکاری سایر نهادها محقق می‌شود.

قلیچ‌خانی با بیان اینکه به ازای هر 20 تا 50 خانوار یک رابط بهداشتی در جامعه نیاز است، گفت: مراقبان بهداشتی باید توان خود را با آموزش‌های لازم و برنامه هفتگی در مراکز بهداشتی بالا ببرند و مطالب را به مردم انتقال دهند.

وی بیان کرد: اطلاع‌رسانی و دادن آگاهی‌های لازم بار مراجعات به مراکز بهداشتی را کم خواهد کرد و بالطبع پزشکان و سایر متصدیان بهداشتی فرصت بسیاری پیدا خواهند کرد که بتوانند اقدامات مؤثری را در درمان و مراقبت‌های بهداشتی انجام دهند.

معاون فنی مرکز بهداشت همدان با اهمیت به انتقال اطلاعات به جامعه در راستای افزایش سواد بهداشتی، خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته سیاستمداران با اقدامات اثرگذار توانستند بسیاری از مشکلات از جمله بیماری‌های واگیر نظیر سیاه‎سرفه، دیفتری، فلج اطفال را کنترل کنند اما امروز جامعه مسیرش تغییر یافته و به سمت بیماری‌های غیر واگیر پیش می‌رود که نیاز به اطلاع‌رسانی و پیشگیری است.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکلات جامعه در بحث بیماری سرطان، دخانیات، عدم تحرک و بیماری‌های قلبی و عروقی است چراکه بروز برخی از بیماری‌های غیرواگیر زمان طولانی را طی می‌کند و در نتیجه زندگی انسان را مختل خواهد کرد، افزود: باید آگاهی نسبت به مضرات مصرف نمک، چربی، قند و دخانیات مورد توجه باشد.

قلیچ‌خانی با بیان اینکه ایران به عنوان عضو سازمان جهانی بهداشت تعهد دارد بیماری‌‌های غیرواگیر را در جامعه کاهش دهد که یکی از آثار آن کاهش مرگ و میر افراد 30 تا 60 سال است، گفت: دولت تعهد کرده تا 10 سال آینده 25 درصد از مرگ مردان 30 تا 60 سال را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه به دنبال کاهش مصرف نمک از سفره‌ها هستیم و باید افزایش فعالیت و تحرکات بدنی مورد توجه قرار گیرد، افزود: از 25 بهمن ماه کمپینی در راستای آگاهی مردم نسبت به کاهش مصرف روغن راه‌اندازی خواهد شد.

معاون فنی مرکز بهداشت همدان با اهمیت به انتقال مشکلات منطقه از سوی رابطان بهداشتی، گفت: از مراقبان بهداشتی انتظار داریم به کسانی که در سال‌های گذشته به آن دسته از مراکز بهداشتی که مراجعه نکرده یا فراموش کرده‌اند مراجعه کنند، آگاهی دهند تا آنها زودتر این کار را انجام دهند.

وی با بیان اینکه سلامت هر یک از افراد در کنار سلامت جامعه تضمین خواهد شد، خاطر نشان کرد: باید در خصوص اهمیت واکسیناسیون، مراجعه زنان باردار به مراکز بهداشتی و ... آگاهی و اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

قلیچ‌خانی با بیان اینکه انتظار داریم مراجعات به مراکز بهداشتی باشد تا در صورت نیاز فرد مورد نظر به بیمارستان ارجاع شود، گفت: ارائه آموزش‌های لازم باعث کاهش 17 درصدی مراجعات به متخصص و 50 درصد مراجعات به اورژانس‌ها شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار