احیا بافت تاریخی دغدغه ای عمومی نیست

معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان همدان بر تشکیل شهرداری بافت بازار در این شهرستان تاکید کرد و گفت: مرمت و احیا بافت تاریخی نیازمند ایجاد دغدغه عمومی است.
کد خبر: ۱۹۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳ 07 March 2016

معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان همدان بر تشکیل شهرداری بافت بازار در این شهرستان تاکید کرد و گفت: مرمت و احیا بافت تاریخی نیازمند ایجاد دغدغه عمومی است.

به گزارش تسنیم، بهرام توتونچی در کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل ترافیک شورای شهر همدان اظهار داشت: جای خوشحالی دارد که شهردار و مسئولان شورای شهر دغدغه لازم در زمینه احیا و ساماندهی میدان امام خمینی(ره) همدان را دارند.

وی با اشاره به اینکه میراث‌فرهنگی مقابل شهرداری نبوده و تعامل لازم برای ساماندهی این بافت تاریخی وجود دارد، افزود: ساماندهی میدان امام خمینی(ره) همدان با ورود تنها یک دستگاه همچون میراث فرهنگی یا شهرداری تعیین تکلیف نمی‌شود و نیاز است تا تمامی دستگاه‌ها اقدامات لازم را در این زمینه داشته باشند.

توتونچی با تاکید بر اینکه بافت بازار به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های میراث فرهنگی است، گفت: انتظار می‌رود تا شهرداری همدان شهرداری بافت بازار را تشکیل دهد تا نظارت مستقیمی بر این بافت تاریخی ارزشمند صورت گیرد.

وی درباره میدان تاریخی امام خمینی(ره) همدان نیز گفت: باید نوع مشاغل موجود در میدان امام خمینی(ره) نیز تعیین تکلیف شود تا این واحدهای صنفی تنها برای ایام روز فعالیت نکنند بلکه در ساعات شب نیز خدمات لازم را به مسافران و مردم ارائه دهند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه قرار است میدان امام به وضعیت اولیه خود بازگشته و براین اساس ساماندهی انجام می‌شود، اظهار داشت: از دستگاه‌هایی که در میدان امام خمینی(ره) همدان حضور داشته و خدمات ارائه می‌دهند انتظار همکاری می‌رفت که خوشبختانه اقداماتی مناسبی نیز شد.

علی ضمیر با اعلام اینکه براساس طرح ساماندهی میدان امام خمینی(ره) همدان 480 مورد تابلو از جداره‌های میدان امام خمینی(ره) جمع‌آوری شد، تصریح کرد: اتاق اصناف و واحدهای صنفی نیز با وجود مشکلات اقتصادی پای کار آمده و همکاری لازم را در اجرای بندهای این طرح داشتند.

وی با بیان اینکه المان وسط میدان امام خمینی(ره) همدان در حال حاضر از نظر هنری مشکلات بسیاری داشته و نمونه‌ای کپی شده است، اظهار داشت: به دنبال ایجاد المان ماندگار در میدان امام خمینی(ره) همدان هستیم که بررسی‌های مختلفی در این زمینه صورت گرفته است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار