اهدابیش از ۸ هزارواحدخونی درهمدان

مدیرعامل انتقال خون همدان گفت: در ۲ ماهه نخست امسال بیش از ۸ هزار و ۶۷ واحد اهدای خون در استان همدان انجام شده است.
کد خبر: ۴۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 16 June 2015

مدیرعامل انتقال خون همدان گفت: در ۲ ماهه نخست امسال بیش از ۸ هزار و ۶۷ واحد اهدای خون در استان همدان انجام شده است.

به گزارش تسنیم ، افشین محمدی ، اظهار داشت: در سال گذشته اهدای خون در سطح استان از 40 هزار واحد گذشت که در دو ماهه نخست امسال بیش از 8 هزار و 67 واحد اهدای خون صورت گرفته که در سال 93 این میزان 7 هزار و 106 واحد بوده است.

مدیرعامل انتقال خون همدان افزود: افزایش اهدای خون در استان نشان از نهادینه شدن فرهنگ اهدا و نوع‌دوستی مردم استان است.

وی تاکید کرد: در سال گذشته بسیاری از فرآورده‌های خونی به استان‌های تهران و خوزستان ارسال شده است که این مسئله برای استان همدان یک امتیاز است.

محمدی تصریح کرد: استان خوزستان به دلیل شرایط آب و هوایی و داشتن بیماران تالاسمی زیاد و استان تهران به دلیل مراجعه بیماران زیاد، جمعیت زیاد و مصرف بالای فراوردهای خونی متقاضی فراورده‌های خونی استان هستند.

وی بیان کرد: در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به دو ماهه سال گذشته 12 درصد افزایش اهدای خون داشتیم که اگر این میزان نسبت به سال گذشته، 10 درصد افزایش یابد به مرز افزون بر 44 هزار واحد خواهیم رسید که باید این برنامه را پیاده کنیم.

مدیرعامل انتقال خون استان همدان تاکید کرد: بیشتر مراجعه کنندگان در ماه‌های فروردین و بهمن ماه برای اهدای خون مراجعه می کنند که اگر مراجعه اهداکنندگان در طول سال به تناسب تقسیم شود روند ذخیره سازی بهتر انجام می‌پذیرد.

وی به برنامه‌های روز جهانی اهدای خون در استان اشاره و عنوان کرد: استقرار مرکز ثابت اهدای خون در شهرستان‌های نهاوند و تویسرکان و همچنین تقدیر از اهداکنندگان در هفته جاری انجام می‌گیرد.

محمدی به اهداکنندگان مستمر و باسابقه نیز اشاره و تصریح کرد: بیش از 75 درصد اهداکنندگان در استان مستمر و باسابقه هستند که از این تعداد 50درصد اهداکنندگان مستمر و 25درصد اهداکنندگان باسابقه بوده که برای سازمان اهمیت بیشتری دارند.

وی افزود: به 20 درصد از مراجعان اجازه اهدای خون داده نمی‌شود زیرا سلامت جسمی اهداکنندگان برای ما حائز اهمیت است.

مدیرعامل انتقال خون استان همدان به برنامه‌های پیش رو در ماه رمضان اشاره و تاکید کرد: سازمان انتقال خون در روزهای ماه مبارک رمضان پذیرای اهدا کنندگان است و از متقاضیانی که اهدای خون را به شب‌های قدر موکول می‌کنند تقاضا می‌شود این اقدام خداپسندانه را به شب‌های دیگر اختصاص دهند زیرا عمر برخی از فراورده‌ها کم و نگهداری آنها دشوار است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار