باخودکفایی فقرراازجامعه بیرون کنیم

سرپرست فرمانداری نهاوند گفت:باید برای زدودن فقر از چهره جامعه، خانواده های نیازمند را به سمت خودکفا شدن سوق داد تا آنان بتوانند روی پای خود ایستاده و مستقل شوند.
کد خبر: ۴۹۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸ 18 June 2015

سرپرست فرمانداری نهاوند گفت:باید برای زدودن فقر از چهره جامعه، خانواده های نیازمند را به سمت خودکفا شدن سوق داد تا آنان بتوانند روی پای خود ایستاده و مستقل شوند.

به گزارش ایرنا مهرداد نادری فر در شورای زکات شهرستان نهاوند افزود: زکات به عنوان یکی از ظرفیت های دین مبین اسلام است که علاوه برکمک به جامعه باعث تعالی افراد می شود و از آن می توان جهت زدودن فقر در جامعه استفاده برد.

وی با اشاره به نقش کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه خود کفایی خانواده های تحت پوشش گفت: کمیته امداد امام طبق قانون می بایست درهر سال 10 درصد خانواده های تحت پوشش را خود کفا کند که در این زمینه لازم است از فرصت های موجود از جمله وام های خودکفایی برای اشتغال آنان استفاده شود.

نادری فر با تاکید بر جمع آوری زکات گفت: برای جمع زکات علاوه بر کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی نیز می تواند اقدام نماید که در این زمینه لازم است همکاری لازم بین این دو نهاد بوجود آید .

وی با اشاره به اینکه در سطح معابر عمومی تمامی صندوق های جمع آوری کمک بجز صندوق های کمیته امداد می بایست جمع آوری شود افزود: در شهرستان نهاوند سالانه 10 میلیارد ریال صدقه از طریق صندوق های کمیته امداد جمع آوری می شود که صرف کمک به نیازمندان می شود .

وی با بیان اینکه در سال گذشته هفت میلیارد و 200 میلیون ریال زکات توسط کشاورزان پرداخت شد تاکید کرد: با توجه به اینکه مصارف زکات صرف فقرا و یا احداث طرح های عمرانی می شود لذا باید با برنامه ریزی تلاش شود پروژهایی به اجرا در آیند که مشکلات اساسی مردم را برطرف نمایند و به گونه ای نباشند که در سالهای آینده بلااستفاده باقی بمانند .

وی از بخشداران تابعه نیز خواست: تا ستادهای فرعی را در سطح بخش های مربوطه تشکیل داده و در این خصوص با همکاری روحانیون و دهیاران زمینه های جمع آوری زکات را فراهم سازند.

امام جمعه نهاوند نیز در این جلسه گفت: در اسلام برای کمک به فقرا اولویت بندی مطرح شده که با توجه به این اولویت بندی ها می بایست پول زکات بر اساس موارد ضروری بین نیازمندان تقسیم شود .

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا با اشاره به یکی از موارد مصرف زکات افزود: آزاد کردن زندانیان نیازمند یکی از موارد مصرف زکات می باشد و اگر ما بتوانیم با پول زکات تعداد زندانیان بیشتری را آزاد کنیم بهتر است تا اینکه بیاییم و آن را صرف آزاد کردن یک زندانی کنیم که ممکن است این کار نیز بخاطر رضای الهی نباشد .

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: دادن زکات باعث برکت در مال می شود لذا ماه رمضان فرصت خوبی است تا با اطلاع رسانی هایی که از طریق روحانیون صورت می گیرد کشاورزان را به این کار ترغیب کرد .

از ابتدای سالجاری تاکنون 780 میلیون ریال زکات توسط کشاورزان پرداخت شده است که با توجه به آغاز برداشت غلات در نهاوند انتظار می رود کشاورزان در این زمینه نیز استقبال خوبی را داشته باشند .

شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی نزدیک به 200 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است .


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار