معاون شهردار همدان خبر داد
اجرای ۳۰۰ هزار تن آسفالت در شهر همدان
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان با اشاره به اینکه آسفالتی که در کارخانه تولید میشود باید استانداردهای لازم را داشته باشد، افزود: باید به سمت استفاده از تکنولوژیهای نو و استفاده از آسفالتهایی برویم که طول عمر را افزایش دهند که در حال حاضر عمر مفید آسفالت در همدان بین سه تا پنج سال است.
معاون شهردار همدان از اجرای ۳۰۰ هزار تن عملیات آسفالت در سطح معابر شهر همدان خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده است.
به گزارش فارس، موسی رسولی با اشاره به آغاز نهضت آسفالت در شهر همدان اظهار کرد: سال گذشته ۱۰۰ هزار تن آسفالت در معابر شهری همدان اجرا شد که باز هم پاسخگوی نیاز شهر نبود.
وی افزود: براساس برنامهریزی انجام شده امسال اجرای ۳۰۰ هزار تن آسفالت در سطح معابر شهری هدفگذاری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده است.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان با تاکید بر اینکه نظارت جدی بر اجرای پروژه آسفالت خواهد شد، تصریح کرد: ۱۰۰ هزار تن از این میزان آسفالت توسط شرکت عمران شهرداری همدان و مابقی توسط سایر شرکتها و کارخانجات تولید آسفالت تامین میشود.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد ترافیک عبوری از تقاطع شهید قهاری همدان برای وسایل نقلیه سنگین است بیان کرد: این ترددها به زیرساختهای شهر آسیب وارد میکند که اگر کنارگذر وجود داشت چنین مشکلاتی بروز نمیکرد.
رسولی با بیان اینکه خرابی آسفالت به سبب ترافیک سنگینی است که به علت نبود کنارگذر به معابر شهری همدان تحمیل شده است اظهار کرد: امیدواریم کنارگذر غربی همدان اجرایی شود تا دیگر مشکلی در زمینه خرابی آسفالت نداشته باشیم.
وی با بیان اینکه هر نوع خرابی آسفالت برای اصلاح، راهکار خود را میطلبد و نمیتوان از یک روش برای اصلاح آن استفاده کرد، گفت: باید روی ساختار اجرایی پروژههای آسفالت اقدامات لازم انجام شود و پروژههای باکیفیتی در شهر اجرایی شود.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان با اشاره به اینکه آسفالتی که در کارخانه تولید میشود باید استانداردهای لازم را داشته باشد، افزود: باید به سمت استفاده از تکنولوژیهای نو و استفاده از آسفالتهایی برویم که طول عمر را افزایش دهند که در حال حاضر عمر مفید آسفالت در همدان بین سه تا پنج سال است.
وی با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات آسفالت برای پروژههای تحقیقاتی در این زمینه تخصیص یابد تا بتوان از روشهای علمی و تخصصی در آسفالت بهره گرفت، عنوان کرد: آسفالت، بخش عمدهای از بودجه شهرداری را به خود اختصاص داده است، اما با این وجود متاسفانه آسفالت را به عنوان یک پروژهای که زیاد فنی نیست، نگاه میکنند.