مسئله محیط زیست راپروژه ی کاغذی نبینیم

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه محیط زیست یک موضوع روی کاغذ و یک پروژه نیست بلکه فراتر از این بحث ها است، گفت: مسئله محیط زیست به زندگی انسان و پایداری جهان بر می گردد.
کد خبر: ۶۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ 18 July 2015

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه محیط زیست یک موضوع روی کاغذ و یک پروژه نیست بلکه فراتر از این بحث ها است، گفت: مسئله محیط زیست به زندگی انسان و پایداری جهان بر می گردد.

به گزارش مهر، محمود رضا عراقی درمراسم معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه با همه زحمات و از جان گذشتگی های پرسنل محیط زیست منتظر یک تحول بزرگتر هستیم چراکه در دولت تدبیر و امید با احساسات تصمیم گیری نمی شود، اظهار داشت: دولت به دنبال رضایت های مقطعی و زود گذر نیست و قول های زود گذر و غیر قابل اجرا به مردم نمی دهد.

وی با بیان اینکه دولت قول هایی می دهد که عوام فریبی نمی کند و می خواهد با منطق عمل کند که در این راستا افرادی را به کار می گیرد که بتوانند کار کنند، ابراز داشت: مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان همدان از افراد شناخته شده و همراه با دولت است در مقاطع مختلف برای پست های مختلف مطرح بوده است.

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه محیط زیست باید در همه ابعاد زندگی افراد نهادینه شود، بیان کرد: محیط زیست یک موضوع روی کاغذ و یک پروژه نیست بلکه فراتر از این بحث ها است و به زندگی انسان و پایداری جهان بر می گردد.

عراقی با بیان اینکه محیط زیست مسئولیت سنگینی را برای امروز و فردای انسان رقم می زند، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در همه ابعاد محیط زیست را رعایت کنیم و دولت در این راستا باید برنامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه «ان جی او» ها در محیط زیست بسیار موثر هستند و خبرنگاران می تواند در راستای ارتقا آگاهی های عمومی کمک کنند، ادامه داد: از تدبیر دولت تصمیمات پایین به بالا است وهیچ چیز دستوری نیست و همه چیز در معرض عموم قرار داده می شود و شفاف است.

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه دیپلمات های مجاهد کشور با کار خود نشان دادند که در عرصه دیپلماتیک نیز با تدبیر علم و عزت به قله هایی می رسند که هیچ کس فکرش را نمی کرد، عنوان کرد: مقام معظم رهبری از زحمات دیپلمات ها تشکر و آنها را به متانت توصیه کردند.

محمود رضا عراقی با بیان اینکه کار بزرگی انجام شده، ایران هراسی از بین رفته و ایران در شان خود در دنیا مطرح است، عنوان کرد: همدان استانی گردشگری است و توسعه استان در گردشگری دیده شده بنایراین محیط زیست برای استان همدان اهمیت بیشتری از سایر استان ها دارد.

وی با بیان اینکه اگر چشم انداز های خوب نداشته باشیم نمی توانیم قطب گردشگری باشیم پس باید هوشمندانه گام برداریم، بیان کرد: یکی از بزرگترین چالش های زیست محیطی کشور و استان همدان مسئله آب است که در این مورد باید تلاش داشته باشیم کمااینکه در چند سال گذشته با تلاش مدیران آب استان اقدامات خوبی انجام شده است.

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه تا سال گذشته ۷۵۰ حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان بسته شد که این آمار در سال گذشته به ۹۰۰ چاه غیر مجاز رسید، عنوان کرد: باید تغییر الگوی کشت و استفاده بهینه از آب داشته باشیم تا از بیابان شدن دشت های استان جلوگیری کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در ادامه با بیان اینکه باید به توسعه پایدار پرداخته شود چراکه تجربه آن در کشور وجود دارد، اظهار داشت: به ناچار باید توسعه پایدار را مبنا و پایه برنامه ریزی ها و تصمیمات قرار دهیم.

غلامرضا محمدی با بیان اینکه موضوع محیط زیست از شاخصه های اصلی و عمده توسعه پایدار است که همه را مجاب می کند که به این موضوع پرداخته شود، بیان کرد: وضعتی که محیط زیست در دنیا و کشور دارد مناسب نیست.

وی با بیان اینکه اگر هر ۱۰۰ میلیون سال عمر زمین را معادل یک سال عمر انسان قرار دهیم می بینیم که زمین ۴۶ سال سن دارد، ادامه داد: باید گفت که از انقلاب صنعتی تا امروز فقط یک دقیقه از عمز زمین ۴۶ ساله گذشته و این عمق فاجعه را نشان می دهد پس بنا بر وظیفه ای که برای همه ایجاد می کند باید به صورت ویژه جلوی صدمات به محیط زیست گرفته و برای ترمیم خرابی ها اقدام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه برنامه ای که در اداره کل محیط زیست استان همدان به آن پرداخته خواهد شد، برنامه هایی است که از فبل برنامه ریزی شده است، بیان کرد: امروز با توجه به تدابیر محیط زیست کشور برنامه های خوب، عملیاتی و علمی و اجرایی در اختیار اداره است.

محمدی بیان کرد: موضوعی که به صورت خاص به آن توجه شود، موضوع مشارکت های مردمی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار