پیکر464شهیدبه همدان بازنگشته است

نماینده کمیته جستجوی مفقودین در غرب کشور گفت: طبق آخرین بررسی های صورت گرفته پیکر 464 شهید دفاع مقدس به این استان بازنگشته است.
کد خبر: ۷۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 14 August 2015
نماینده کمیته جستجوی مفقودین در غرب کشور گفت: طبق آخرین بررسی های صورت گرفته پیکر 464 شهید دفاع مقدس به این استان بازنگشته است.

به گزارش ایرنا،محمدجواد زمردیان درآیین تجلیل از خبرنگاران اظهار کرد: هویت بسیاری از شهدا برای کمیته جستجوی مفقودین هنوز محرز نشده است.

وی اضافه کرد: بر اثر بمباران بسیاری از اسناد و مدارک لازمه برای تشخیص هویت رزمندگان از بین رفته است بر همین اساس برای تشخیص هویت آنها از اطلاعات همرزمان شهید نیزاستفاده می شود.

وی اضافه کرد: برخی مواقع کارت هایی هنگام تفحص در کنار پیکر شهدا یافت می شود که به این اسناد نیز نمی توان اتکا کرد.

وی توضیح داد: چون دیده شده که چندین رزمنده بر روی هم دفن شده اند که با گذشت زمان و تجزیه بدن و لباس رزمنده، کارت هویتی آنها در کنار پیکر دیگر شهدا قرار گرفته است.

وی گفت: 130 شهید گمنام در 40 نقطه از استان همدان دفن شدند که شامل 70 شهید در همدان، 12 شهید در تویسرکان، 12 پیکر شهید در ملایر، هشت شهید در کبودرآهنگ، هفت شهید در نهاوند، پنج شهید در رزن، پنج شهید در بهار، چهار شهید در اسدآباد و سه شهید در شهرستان فامنین است.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین در همدان از انجام آزمایش دی ان ای برای تشخیص هویت شهدا خبر داد.

زمردیان افزود: به این منظور فرایند گرفتن نمونه خونی خانواده شهدا از سال 82 آغاز شد و تاکنون بیش از 95 درصد از خانواده ها نمونه خونی خود را ارائه کرده اند.

وی اضافه کرد: به منظور تشخیص هویت شهدای گمنام تراشه ای از استخوان های به جا مانده از پیکر مطهر شهدا برداشته شده و با خون های ارائه شده توسط خانواده شهدا مطابقت داده می شود.

وی تاکید کرد: چهار ماه زمان برای تشخیص هویت شهید در نظر گرفته شده است و اگر در این مدت زمان شناسایی نشود باید پیکر آن به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شود.

وی اضافه کرد: البته اگر به یقین برسیم که شناسایی این شهید زمانی بیش از چهار ماه می خواهد بطور حتم پیکر شهید را دفن نکرده تا هویت آن محرز شود.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور از حضور و استقبال شهروندان همدانی از هفت شهید گمنام دفاع مقدس تقدیر کرد و گفت: مردم همدان وفاداری خود به سیره و راه شهدا را به تصویر کشاندند.

وی گفت: پیکر هفت شهید دفاع مقدس در همدان تشییع شد که سه تن از آنها در بوستان مردم شهر همدان به خاک سپرده شدند و قرار است دو تن از شهدا در منطقه شیرین سو کبودراهنگ و دو تن دیگر در اسلام آباد ملایر دفن شوند.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور یادآوری کرد: استان همدان رتبه نهم میزان بمباران هوایی دشمن را از بین 26 استان در زمان جنگ تحمیلی کسب کرد.

زمردیان افزود: با این وجود نماد مشخصی در همدان برای شهدا ساخته نشده است که این امر بیانگر کج سلیقگی مسوولان و متولیان امر است.

11 شهید دفاع مقدس در چند روز گذشته وارد همدان شدند که هویت دو تن از آنها شناسایی شده و 9 تن دیگر گمنام هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار