سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد خبر داد:
سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: در سال جاری نسبت به سال گذشته 44 درصد افزایش مسافر داشته‌ایم و میزان استفاده از وسیله نقلیه اتوبوس، مینی بوس و تاکسی برون شهری نیز 15درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۱۰۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵ 09 April 2023

به گزارش تابناک رضوی ، سید مهدی امامی میبدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال جاری نسبت به سال گذشته 44 درصد افزایش مسافر داشته‌ایم و میزان استفاده از وسیله نقلیه اتوبوس، مینی بوس و تاکسی برون شهری نیز 15درصد افزایش داشته است.

وی 60درصد سفرها را مربوط به پایانه مسافربری امام رضا(ع) دانست وخاطرنشان کرد: بیشترین تردد در 10سال اخیر مربوط به سال1393 بوده که 25میلیون مسافر داشتیم و با معرفی نامه از آستان قدس، خدمات رایگان به 4687مسافر در راه مانده برای رفتن به مقاصدشان ارائه شد.

وی ادامه داد: پروژه احداث انبار توشه هوشمند در دست احداث است و امسال عملیات اجرایی آن را آغاز خواهیم کرد.

بهره برداری کامل جلوخان پایانه مسافربری امام رضا در سال 1402

سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد، تصریح کرد: امسال مناقصه اجرای پروژه ساماندهی ایستگاه سوار حافظ برگزار می‌شود و تا پایان سال به بهره برداری می رسد و همچنین پروژه جلوخان پایانه سال گذشته آغاز شد و امسال به بهره برداری کامل می‌رسد این درحالی است که در صورت لزوم می‌توانیم پایانه مسافربری جدیدی احداث کنیم و در این راستا چهار پایانه جنوب، حر ، غرب و میثاق در دست احداث است و به بهره‌برداری خواهد رسید.

امامی میبدی تاکیدکرد: امسال برای پایانه غرب بودجه گرفتیم که دیوارکشی آن انجام می‌شود و با افتتاح خط سه مترو دسترسی به داخل شهر از طریق این پایانه افزایش پیدا خواهد کرد.

آماده‌سازی فضای اسکان اضطراری برای 500 نفر در پایانه‌های مسافربری

وی اذعان کرد: هر سال برای استقبال از بهار برنامه‌های ویژه تدارک دیده می‌شود، امسال نیز 12جلسه برگزار شد و مراکز اسکان برای 500نفر آماده شد همچنین سالنی برای پذیرش 400 نفر نیز در اختیار داشتیم.

وی دوره های آموزشی فرهنگ میزبانی برای 200 نفر به مدت 2400نفر ساعت، دوره آموزشی برای 100نفر و دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر را نیز ازبرنامه های دیگر عنوان کرد وافزود: در نوروز حدود 10 هزار مترمربع رنگ آمیزی، ضد عفونی، شست و شو، کاشت گیاه و نصب بنرهای اطلاع رسانی انجام شده است ودرادامه میتوان به نورپردازی، راه اندازی المان حباب ساز، برپایی پنج سفره هفت سین در کلیه پایانه ها، سرویس دهی بیش از 80 هزار نفر در ایستگاه استقبال از زائر، نصب المان پناهم بده، نصب المان ایوان سلام، میز خدمت اطلاعات و پلیس، برگزاری 15مورد تئاتر خیابانی و پرفورمنس اشاره کرد.

فراهم شدن امکان تعامل بین پایانه‌های مسافربری

امامی میبدی با بیان اینکه امکان برقراری تعامل بین پایانه‌ها در گذشته جزو نقطه ضعف‌ها بود، و در حال حاضر برطرف شده ،گفت: با هماهنگی آستان قدس توانستیم بسته های متبرک را برای زائران تهیه کنیم و طی دوشب غذای متبرک برای 4هزار نفر توزیع شد تا خاطره خوبی برای زائران بسازیم و820میلیون تومان هزینه خدمات خودرویی ما است.

وی ادامه داد: پایانه مسافربری 44 هکتار است و باید به فضای سبز آن اهمیت داد. بر اساس دستورالعمل مناقصه‌هایی برگزار می کنیم که ردیف اعتباری خاصی دارد وسیاست شهرداری در خصوص خودروهایی که مربوط به شهرداری است این است که خودروها را از رده خارج کند زیرا هزینه زیادی برای شهر داشت.

ظرفیت پایانه امام رضا در حالت تکمیل است/ اهتمام بر ساخت پایانه غرب

سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد، در ادامه اشاره کرد: ایستگاه سوار میثاق در شأن زائران و مسافران نیست اما با حداقل امکانات سعی کردیم آنجا را حفظ کنیم و تلاش می کنیم پایانه غرب را سریعتر آماده کنیم تا بار زیادی را از پایانه امام رضا بردارد.

امامی میبدی افزود: رزرو بلیت مربوط به راهداری است و شهروندان برای دریافت بلیت می‌توانند از وب سایت های فروش بلیت استفاده کنند، تاکنون مورد خاص و حادی را برای صدور بلیت در پایانه شاهد نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: آلودگی مسئله بسیار مهمی است و سعی کردیم توقف های طولانی مدت را حذف کنیم و هزینه را نیز بالا بردیم تا دیگر برایشان ماندگاری صرفه نداشته باشد وظرفیت ناوگان پایانه امام رضا در حد اشباع است و روزانه تا 100 هزار لیتر سوخت مصرف می‌شود و ظرفیت پایانه نیز 100هزار نفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار