رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور با ذکر اینکه 46 هنرستان به چرخه آموزشی کشور افزوده شده است، تاکید کرد: ما همچنین در حوزه آموزش و پرورش استثنائی کشور هم حدود 106 هزار دانش آموز داریم که 84 هزار نفر از آنان در مدارس خاص و 22 هزار نفر دیگر هم در مدارس عادی تحصیل می‌کنند، گروه‌هایی با مشکلات جسمی و حرکتی، اختلال یادگیری، اوتیسم مشکلات بینایی، شنوایی و گفتاری و غیره مواجه هستند.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸ 10 August 2023

به گزارش تابناک رضوی، سیدعلی طریفی‌حسینی با اعلام این خبر اظهار کرد: رسانه رکن حاکمیت بوده و نقش زیادی در پیشبرد اهداف حوزه تعلیم و تربیت دارد و ما بر نقش بی‌بدیل خبرنگاران در این خصوص کاملاً واقف هستیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور با بیان اینکه ما از سال گذشته نسبت برنامه‌های ستادی و مدرسه‌ای تعیین کردیم تا برنامه‌ها با کیفیت هرچه بهتر برگزار شود، خاطرنشان کرد: ما همچنین بر جذب معلمان ولایی، انقلابی و با کیفیت آموزشی تاکید داریم و یک تحول اساسی در دانشگاه فرهنگیان طبق دستورالعمل شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفته و از سال آینده آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان را برگزار خواهیم کرد.

طریفی‌حسینی اضافه کرد: ما برای دانشگاه‌های فرهنگیان مجوز جذب هزار دکتر معلم را به همراه 500 عضو هیات علمی گرفته‌ایم تا در تربیت معلمان آینده به بهترین شکل ممکن برنامه‌های آموزشی‌ را اجرا کنیم.

وی بیان کرد: ما در سال گذشته رشد 6 درصدی دانش‌آموزان عشایری و رشد 3 درصدی دانش‌آموزان استثنائی را داشتیم، ضمن اینکه 40 هزار بازمانده از تحصیل به چرخه علم آموزی بازگشتند و نزدیک به 20 هزار محصل جدید در مراکز سواداموزی داشتیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور با ذکر اینکه 46 هنرستان به چرخه آموزشی کشور افزوده شده است، تاکید کرد: ما همچنین در حوزه آموزش و پرورش استثنائی کشور هم حدود 106 هزار دانش آموز داریم که 84 هزار نفر از آنان در مدارس خاص و 22 هزار نفر دیگر هم در مدارس عادی تحصیل می‌کنند، گروه‌هایی با مشکلات جسمی و حرکتی، اختلال یادگیری، اُتیسم مشکلات بینایی، شنوایی و گفتاری و غیره مواجه هستند.

طریفی‌حسینی افزود: فرآیند سنجش آموزشی نوآموزان در آستانه ورود به مدرسه از پاییز سال گذشته انجام می‌شد تا اگر مشکلی بود به‌موقع برطرف شود و از آذر ماه پارسال تا تیر ماه امسال یک میلیون و 600 هزار نفر غربالگری شدند.

وی گفت: ما طرح‌های زیادی در حوزه آموزش پرورش استثنائی داریم که یک مورد آن بهره‌برداری از 40 مدرسه تا پایان سال جاری بوده که تعداد زیادی از آنها در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد؛ همچنین ما مجوز جذب 1300 نیروی توانمند را در حوزه کار درمانی و گفتار درمانی گرفتیم تا در مدارس مستقر شوند و خدمت‌رسانی لازم را به دانش‌آموزان نیازمند دریافت این خدمات داشته باشند.

 امیر شوستری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: تلاش و جدیت خبرنگاران در انعکاس سریع، صحیح و دقیق اخبار حوزه‌های مختلف از جمله حوزه آموزش و پرورش خراسان رضوی ستودنی است و ما همواره قدردان تلاش‌های زحمتکشان حوزه رسانه و مطبوعات هستیم.

وی افزود: ما ارتباط موثری با تمامی رسانه‌ها داریم و همواره از آمادگی کامل در جهت انعکاس هرچه بهتر اخبار آموزش و پرورش خراسان رضوی برخورداریم و معتقدیم که اگر همراهی رسانه‌ها نبود از چالش‌ها و مشکلات موجود به سادگی نمی‌گذشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: ما بارها اخبار زیادی را دیده‌ایم که معکوس جلوه داده شده و موجب بروز مشکلات بسیار زیادی شده است، اما خوشبختانه این موارد را در استان نداشتیم و اگر هم موردی بوده با پیگیری با‌موقع خبرنگاران مورد بررسی قرار گرفته تا آن مشکل در اسرع وقت برطرف شود.

کتایون حسینی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار