معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای کلانشهر مشهد پس از یک دوره آلودگی، امروز 19 خرداد در وضعیت سالم قرار دارد.
کد خبر: ۶۱۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 09 June 2018

به گزارش تابناک : محمد عرفانی روز شنبه میانگین کنونی شاخص کلی کیفیت هوای مشهد را 66 پی.اس.آی اعلام و بیان کرد: در پی 11 روز هوای آلوده در مشهد از دیروز شاخصهای آلودگی در این شهر کاهش یافته و هوای تنفسی برای شهروندان سالم شده است.
هشتم خرداد جاری وضعیت هوای کلانشهر مشهد برای نخستین بار ظرف دو سال اخیر با افزایش غلظت ذرات معلق وارد حالت آلودگی خطرناک شد. علت این وضعیت حرکت گرد و غبار از کانونهای بیابانی قره قوم در ترکمنستان و هرات در افغانستان اعلام شد. 
مشهد طی ماههای فروردین و اردیبهشت امسال 16 روز هوای پاک، 39 روز هوای سالم و هفت روز هوای ناسالم برای گروههای حساس داشته است. 
روزانه تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد در حرکت هستند. 
شاخص کیفیت هوا در کمتر از 50 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هوای پاک، 50 تا 100 نشانگر وضعیت سالم، در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار