استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: بنا به ضرورت موجود، نیازمند تدوین طرح جامع مشاوره ازدواج و مهارت‌های زندگی در اردبیل هستیم.
کد خبر: ۷۸۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲ 01 October 2019

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از استانداری اردبیل، اکبر بهنام‌جو در نشست با کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی بر تدوین طرح جامع مشاوره ازدواج و مهارت‌های زندگی تاکید کرد و افزود: کارشناسان کارگروه تخصصی با مشخص کردن سرفصل‌های آموزشی و نحوه آموزش شیوه نامه‌ای را تدوین و این قضیه را جمع بندی کنند.

استاندار اردبیل یادآور شد: ضرورت کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش مهارت‌های زندگی برای پیشگیری از پدیده طلاق احساس می‌شود و باید در این زمینه تلاش بیش از پیشی از خود نشان داد.

وی با بیان اینکه آموزش مهارت‌های زندگی از ادارات، کارخانه‌ها و محل‌های پرتراکم شروع شود، افزود: پدیده طلاق در استان اردبیل نگران کننده است، رواشناسان با مشخص کردن جامعه هدف می‌توانند به آموزش قبل از ازدواج زوجین و مجردهای شاغل در دستگاه‌های اجرایی بپردازند.

بهنام جو افزود: در فاز اول این طرح پرسنل و خانواده‌های استانداری، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و دوره‌های آموزشی با مشوق‌های لازم برگزار می‌شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه روانشناسان استان در زمینه مشاوره‌های ازدواج باید ساماندهی شوند، یادآور شد: در این طرح میانگین سنی افراد کاملا مشخص است و افراد بالای ۵۰ سال و پایین‌تر از ۱۵ سال خارج از آموزش آگاهی دهی ازدواج قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه کارشناسان مشاور باید بعد از ازدواج هم با مشتریان خود در ارتباط باشند، افزود: می‌توان با هماهنگی بیشتر جهت مشاوره به پرسنل یک روان شناس با معرفی نظام روانشناسی در ادارات مستقر شوند.

بهنام جو با اشاره به اینکه این طرح دانش آموزان پایه دوازدهم دبیرستان‌ها و دانشجویان را در بر می‌گیرد، افزود: علاوه بر آن افراد متقاضی مشاوره و در آستانه ازدواج باید بیش از سایرین مورد توجه باشند.

وی افزود: قبل از برگزاری کلاس‌های آموزشی می‌توان برای عوامل ومصدیان دفترخانه‌ها نیز دوره آوزشی کامل برگزار کرد.

استاندار اردبیل ادامه داد: در اجرای این طرح باید احساس کنیم که با یک بحران جدی مواجه هستیم و برای خروج از بحران برنامه ریزی لازم را انجام دهیم. بهنامجو ادامه داد: آموزش‌ها باید با فرهنگ ایرانی و منطقه‌ای همخوانی داشته باشد و همه جوانب در بررسی موضوع مدنظر قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار