مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: گسترش سنت حسنه وقف می‌تواند بسیاری از معضلات در جامعه را کاهش دهد.
کد خبر: ۱۴۴۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵ 14 December 2015

حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی ظهر امروز در همایش وقف و رسانه خوزستان اظهار کرد: همایش وقف و رسانه در ارتباط با کیفیت همکاری رسانه و وقف برگزار می‌شود. اعتقاد ما بر این است که هر فعالیتی را باید از رسانه شروع کرد و تبلیغات در هر امری ضروری است.

وی افزود: در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب و در زمان حکومت رژیم شاهنشاهی، صدمات بی‌شماری بر بدنه و پیکره وقف وارد شد چراکه در آن دوران، روسای اوقاف ریاست ساواک را نیز بر عهده داشتند و طبیعی است که مردم به آنها اعتماد نداشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان تصریح کرد: خوشبختانه بعد از انقلاب، وضعیت وقف در کشور دگرگون‌شده و امام خمین (ره) دستور بازگشت موقوفات به حالت وقف را صادر کردند. بعدازاین دستور نیز مسئله ماده واحده و لغو اصلاحات ارضی پیش آمد.

طباطبایی با اشاره بهبود روزانه وضعیت وقف در کشور گفت: اوقاف امسال برای اولین بار به حوزه فعالیت در بخش اربعین ورود پیدا کرده و موکب‌هایی را در مرزهای شلمچه و چذابه برپا کردیم.

وی اضافه کرد: مردم برکات وقف را در برگزاری مراسم سیدالشهدا (ع) و اطعام عزاداران حسینی مشاهده کردند. خدمات بسیاری از ناحیه وقف به اقشار مختلف ارائه می‌شود و انصافاً خدمات متعدد اوقاف در بخش موقوفات، بقاع متبرکه، مسائل فرهنگی، حفظ قرآن و ... همگی بی‌سابقه و کم‌سابقه هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان بیان کرد: هرچند کارهای بزرگی در حوزه وقف انجام‌شده ولی این ظرفیت وجود دارد که کارهای بزرگ‌تر هم انجام شود. گستره وقف بسیار وسیع بوده و خیلی از معضلات جامعه را می‌توان با آن حل کرد.

طباطبایی عنوان کرد:‌ وقتی افرادی در گذشته نیازهای خود را احصا و بر اساس آنها وقف خود را انجام می‌دادند یعنی وقف راهگشای حل بسیاری از مشکلات خواهد بود. به‌عنوان نمونه با وجود کاهش هزینه‌های درمان در طرح تحول سلامت اما هنوز برخی از بیماران توانایی پرداخت هزینه‌های حداقلی را ندارند که اوقاف بر همین اساس سالانه کمک‌های بسیاری به بیماران دارد.

وی یادآور شد: رسالت رسانه در زمینه وقف بسیار سنگین است و اصحاب رسانه می‌توانند برای وقف تبلیغات گسترده‌تری داشته باشند. به‌هرحال اگر برکات وقف و موقوفات به گوش مردم برسد طبیعتاً به این کار علاقه بیشتری نشان داده و به آن روی می‌آورند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: هدایت کردن مردم به سمت انجام کارهای خیر دست‌کمی از انجام کار خیر ندارد.

طباطبایی تأکید کرد: در حال حاضر وقف جمعی مطرح‌شده و طرح بسیار خوب و پسندیده‌ای است. انجام کار خیر وقف مهم است ولی روش و میزان کمک افراد بسته به نوع شرایط آنها خواهد بود و هیچ محدودیتی هم وجود ندارد.

جشنواره رسانه‌ای اوقاف جنوب کشور

رئیس خانه مطبوعات خوزستان نیز در این نشست پیشنهاد برگزاری جشنواره رسانه‌ای اوقاف جنوب کشور را در خوزستان را به اوقاف استان ارائه داد.

رضا علیجانی اظهار کرد: با بهره‌مندی از برکات وقف، می‌توان به رفع نابسامانی‌های اجتماعی و کمک به نیازمندان اقدام کرد.

رئیس خانه مطبوعات خوزستان تصریح کرد: مهم‌ترین ابزار برای فرهنگ‌سازی رسانه است که امروزه کاربردی از سلاح‌های نظامی است.

علیجانی بیان کرد:‌ رسانه می‌تواند مهم‌ترین ابزار برای خنثی‌سازی نقشه‌های دشمن و تبدیل تهدیدات به نقاط قوت باشد. با گسترش فرهنگ وقف از سوی رسانه‌ها انتظار می‌رود تا روزبه‌روز شاهد تقویت این فرهنگ و علاقه‌مند کردن مردم به وقف باشیم.

وی عنوان کرد: یکی از راهبردهای اساسی ایجاد وقف‌های جدید و نوین است. رسانه‌ها نیز می‌توانند مردم را به انجام وقف در زمینه‌های مختلف از جمله ازدواج، کمک‌های دارویی و درمانی و همچنین تولیدات دانش‌بنیان تشویق کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار