کد خبر: ۱۱۷۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰ 24 June 2024

غدیر واقعه ای به بلندای تاریخ اسلام ، رخ دادی مهم حساس در جهت ترویج احکام و آموزه های دینی که میان پیامبر عظیم شأن اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و امیرالمومنین علی ابن ابی طالب(ع) در محلی به نام غدیر خم رخ داد.
حجاج حین بازگشت از سفر زیارت خانه خدا شاهد و ناظر این اتفاق بودند. غدیر به تکمیل دین و نمایان شدن ولایت اهل بیت عصمت و طهارت شهرت یافت.

پیامبر اسلام در این سفر معنوی هنگامی که همه در حال استراحت در منطقه غدیر بودند دست حضرت علی علیه السلام بالا برده و ایشان را به عنوان جانشین و وصی خود معرفی کردند و فرمودند هرکس من ولی و سرپرست اویم علی نیز ولی و سرپرست اوست. پیامبر از حاضران خواستند این واقعه را به گوش غایبان برسانند و این گونه شد که دین مبین اسلام با امانت امام علی علیه السلام تداوم یافت.

واقعه غدیر سینه به سینه منتقل شده است و اکنون پس از گذشت سالها مردم دهه ولایت و امامت را گرامی داشته و یاد و خاطره این رویداد بزرگ را جشن میگیرند. بسیار سفارش شده است که در میان اعیاد مذهبی و مسلمانان به غدیر نگاه ویژه ای شود. طی سالهای اخیر خوشبختانه برگزاری مراسم‌های دهه ولایت و امامت و جشن بزرگ روز غدیر با شکوه و عظمتی ر خور و شایسته برگزار می‌شود.

در کلام پیامبر(ص) آمده است که روز غدیرخم برترین عیدهای امت من است و آن روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به‌عنوان دین برای آنان پسندید. همچنین از آنجایی که عید سعید غدیر خم به عید سادات معروف است ، مردم در این عید به دیدار سادات و بزرگان می روند.

هجدهم ذی‌الحجه، روزی است که واقعه مهمی به وقوع پیوست در این روز غم های مومنان برطرف می شود،نعمت ولایت به عنوان استمراربخش راه نبوت عرضه شد. به پاس نعمت تکمیل دین مبین اسلام، جهت گسترش جشن غدیر تلاش کنیم از آنجایی که توصیه شده است در مساجد زیارت غدیر خوانده شود این عبادات و اعمال را فراموش نکنیم.

اعمالی مانند روزه گرفتن، قرائت زیارت غدیریه، خواندن نماز غدیر و اطعام مؤمنان در این روز سفارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار